Wikia

Yodapedia

DD-13 Cybernetic Surgical Droid

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

DD-13 Cybernetic Surgical Droid
DD-13.jpg
Product
Model:

DD-13 Cybernetic Surgical Droid

Klasse:

Klasse 1

Ontwerp:

Ubrikkian Steamworks

Fabrikant:

Ubrikkian Steamworks

Prijs:

4.150 Credits

Specificaties
Hoogte:

1,83 meter

Functies
Taken:

Cyborg Operaties

Affiliatie:

Galactic Empire

De DD-13 Cybernetic Surgical Droid was een type Medical Droid, bijgenaamd Galactic Chopper gespecialiseerd op het gebied van cyborging.

OntwikkelingEdit

De DD-13 werd ontwikkeld door Ubrikkian Steamworks. Tijdens de Clone Wars werd een prototype op de markt gegooid als een accessoire bij de Ubrikkian Medlifter Transports. Toen die toestellen niet brachten wat men van ze hadden verwacht, verplaatste Ubrikkian de ietwat herwerkte DD-13 units naar de medische units van het GAR. Daar kregen ze al snel de bijnaam ‘Chopper Droid’ van Clone Commanders vanwege van hun ruwe behandelingen van patiënten.

UiterlijkEdit

De DD-13 had een industrieel uiterlijk met een onpersoonlijk ‘gezicht’ met twee rode Photoreceptors. Dat gezicht was voorzien van medische sensors waardoor het met de grootste nauwkeurigheid aan de slag kon gaan. De DD-13 was niet geprogrammeerd met enige persoonlijkheid en communiceerde niet met de patiënt. De Droid was uitgerust met twee armen en kon aan het lichaam worden voorzien van een aantal medicijnen of vloeistoffen. Hun armen bevatten werktuigen die konden worden gewisseld indien nodig. Hun drie poten zorgden voor stabiliteit tijdens het opereren.

TakenEdit

Ubrikkian Steamworks trok zich weinig of niets aan van de commentaren op het uiterlijk van de DD-13. Zolang zij hun taken maar naar behoren vervulden. Ondanks hun ‘Chopper Droid’ bijnaam was de DD-13 geen domme en brute Droid. Zo konden zij bijvoorbeeld bij elke organische persoon meteen kijken welke stukken metaal er in het lichaam zouden passen als wisselstukken voor verloren lichaamsdelen.

De DD-13 was gespecialiseerd in het inplanten van cybernetische lichaamsdelen. Zo konden deze Droids er voor zorgen dat de slachtoffers konden rekenen op een vlekkeloze inplanting van hun mechanische lichaamsdelen of organen.

GeschiedenisEdit

DD-13 1.jpg

DD-13 Unit

Vooraleer de DD-13 werd ontwikkeld, zorgde Ubrikkian voor Medical Droids die het nieuwe lichaam van General Grievous hielpen maken. Daarna zorgde Ubrikkian voor DD-13/HK in het Emperor Palpatine Surgical Reconstruction Center op Coruscant. Die unit, die 2-1B/DRX assisteerde, hielp om Darth Vaders cybernetische lichaamsdelen in elkaar te steken.

Palpatine was tevreden met hun prestaties en bestelde er meer om te verdelen in de Imperial Garrisons. Darth Vader zorgde er echter voor dat dit contract niet doorging. Vader had regelmatig pijnlijke operaties nodig om zijn ledematen optimaal te laten fungeren en haatte de DD-13’s zo erg dat hij het contract vernietigde.

Ubrikkian begon stilaan om de DD-13 serie te laten doodlopen en spendeerde hun tijd aan het optimaliseren van de DD-19 Labor Pool Droid.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki