Wikia

Yodapedia

DL-44 Heavy Blaster Pistol

10.843pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

DL-44 Heavy Blaster Pistol
DL-44.jpg
Product
Model:

DL-44

Type:

Blaster Pistol

Fabrikant:

BlasTech Industries

Prijs:

750 Credits

Specificaties
Capaciteit:

500 schoten
25 schoten per Power Cell

Bereik:

50 tot 80 meter

Afmeting:

30,50 centimeter

Massa:

1,3 kilogram

Affiliaties
Gebruikers:

Han Solo

Solo DL-44.jpg

Han Solo met zijn DL-44

Quote: "Hokey religions and ancient weapons are no match for a good Blaster at your side, kid."
-- Han Solo

De DL-44 Heavy Blaster Pistol was een model Heavy Blaster Pistol van BlasTech. Het wapen, dat uitermate geschikt was voor op korte afstand, werd vooral bekend dankzij Han Solo die een DL-44 gebruikte.

CapaciteitenEdit

Het sterke punt van de DL-44 lag in het feit dat het wapen evenveel schade kon toedienen als een Blaster Rifle maar dat het veel compacter was. Langs de andere kant betekende dit ook dat de DL-44 slechts vijfentwintig schoten kon lossen alvorens een nieuw Power Pack moest ingestoken worden. Een systeem waarschuwde de gebruiker wanneer de DL-44 bijna leeg was en het vervangen ging heel snel. Het ideale bereik van het wapen was 50 meter.

Dit model werd enorm gegeerd door smokkelaars, prijsschutters en in de Rebel Alliance omdat het makkelijk Stormtrooper Armor kon doorboren. Omwille van het succes van dit model bracht Merr-Sonn de Power 5 uit, een kopij van de DL-44.

Han Solo verkoos reeds van jongsafaan om een DL-44 te gebruiken. In zijn smokkelaarsperiode viel menig concurrent ten prooi aan de snelheid van Solo en de kracht van zijn aangepaste DL-44.

Achter de schermenEdit

  • Dit wapen is gebaseerd op het Duitse Mauser C96 pistool.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki