Wikia

Yodapedia

DSS-02 Shield Generator

10.834pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

DSS-02 Shield Generator
DSS-02 Shield Generator.jpg
Product
Model:

DSS-02 Shield Generator

Ontwerp:

Kuat Drive Yards

Fabrikant:

Kuat Drive Yards

Functies
Taken:

Planetary Shield Generator

Gebruikers:

Rebel Alliance

Quote: "Reroute all power to the energy shield. We've got to hold them till all transports are away."
-- General Rieekan

De DSS-02 Shield Generator van Kuat Drive Yards was een grote Planetary Shield Generator. De Rebel Alliance gebruikte zo'n model op Hoth.

SpecificatiesEdit

De DSS-02 Shield Generator' was een generator die een gebied kon beschermen van circa vijftig kilometer. De Rebel Alliance moest dit schild telkens uitschakelen wanneer er schepen op Hoth arriveerden of de planeet verlieten.

Toen de Battle of Hoth begon, werd extra energie naar de DSS-02 geleid om zo het schild extra kracht te geven. Omdat Admiral Ozzel Hoth té dicht was genaderd, kon de Rebel Alliance op tijd de DSS-02 inschakelen. Het opladen duurde meestal zo'n half uur. Hierdoor kon het Galactic Empire geen bombardement van uit de ruimte uitvoeren en moest General Veers in actie treden met zijn grondtroepen.

Het was Veers' eerste opdracht om de Shield Generator uit te schakelen zodat Darth Vader kortbij de Echo Base kon landen en meteen de basis bestormen. Alhoewel de DSS-02 sterk beschermd was, slaagde Veers erin om de Shield Generator op te blazen. Dat betekende het einde van de Echo Base.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki