Wikia

Yodapedia

Daakman Barrek

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Daakman Barrek
Barrek.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Biografie
Thuiswereld:

Mrlsst

Overleden:

22 BBY

Wapen:

Lightsaber

Affiliatie:

Jedi Order

Loopbaan als Jedi
Rang:

Jedi Master

Padawan(s):

Sha'a Gi

Quote: "General Kenobi! General Kenobi! Need immediate evac from planet Hypori! Our forces are totally destroyed. Only a few of us left. New droid General. He's unstoppable. Can't hold out for long. General Grievous is hunting us. Must hurry!"
-- Daakman Barrek's laatste transmissie van Hypori

Daakman Barrek was een mens afkomstig van de planet Mrlsst, waar hij was geboren als de zoon van twee hoogopgeleide profesoren. Zijn moeder was een genetica deskundige en ontdekte dat Barrek een hoog Midi-chlorian-gehalte in zijn lichaam had en potentie had om een Jedi te worden.

Barrek was een van de sterkste Jedi van zijn generatie en behaalde zijn Jedi Master-status toen hij in de dertig was. Na zijn eerste padawan ontdekte Barrek op de planeet Ord Biniir zijn tweede leerling, Sha'a Gi.

In de jaren naar de Clone Wars toe toonde het duo van Barrek en Gi zich als een waardige tegenstander van de piratenbendes die de Outer Rim terroriseerden. Na de Battle of Geonosis, waarin Barrek’s eerste leerling stierf, ontdekte hij in 22 BBY samen met Gi de droidfabrieken op Hypori. Barrek gaf de locatie door naar Coruscant en werd verteld te wachten op de gevechtseenheid die gestuurd werd om de fabrieken te vernietigen. De missie was echter van het begin af aan gedoemd te mislukken, General Grievous maakte het team van Jedi snel kleiner. Het schip waarop Barrek en Gi reisden was neergeschoten, waarna ze zich omringd vonden door Battle Droids. Grievous zelf kwam ter plaatse om zich met de Jedi bezig te houden en Barrek was een van de eersten die oog in oog kwamen te staan met de toen nog onbekende aanvoerder van het droidleger. Barrek was niet opgewassen tegen Grievous en moest al snel het onderspit delven.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki