Wikia

Yodapedia

Dandelo

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Dandelo
Dandelo.jpg
Astrografisch
Regio:

Outer Rim

Sector:

Tammuz Sector

Stelsel:

Dandelo System

Fysisch
Terrein:

Bossen

Maatschappelijk
Inheems:

Fuzzum
Spotted Juggadoo

Fuzzum.jpg

De lokale Fuzzum

Dandelo was een beboste planeet in het Dandelo System, gelegen in de Tammuz Sector in de Outer Rim.

Geografie, Klimaat & LevenEdit

Dandelo was een beboste planeet in het Dandelo System met een normale atmosfeer en klimaat. De planeet werd bewoond door primitieve Fuzzum en de Spotted Juggadoo. Deze leidden een eenvoudig jager-verzamelaar bestaan en bewapenden zich met speren.

GeschiedenisEdit

Rond 15 BBY werd Dandelo door Starhunter's Intergalactic Menagerie gebruikt als opslagruimte voor de verschillende specimen die ze hadden gevangen genomen tijdens hun reizen. Ingey, een uiterst zeldzame Tesselated Arboreal Binjinphant werd ontvoerd door Starhunter's Intergalactic Menagerie en naar Dandelo gebracht.

Prince Coby, R2-D2 en C-3PO waren echter de Starhunter's gevolgd. Samen met primitieve Fuzzum probeerden Coby de plannen van het Starhunter's Intergalactic Menagerie te dwarsbomen. In één van cellen ontmoetten ze Greej, een vriendelijke Near-Human die vriendschap had gesloten met Ingey. Samen met zijn hulp doekten ze de Menagerie op.

In plaats van naar de Academy te gaan, beslistte Coby om samen met Greej alle gevangen genomen dieren weer naar hun eigen planeet terug te brengen.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki