Wikia

Yodapedia

Dark Side Cave

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Dark Side Cave
Dark Side Cave.jpg
Locatie
Planeet:

Dagobah

Type:

Grot
Jungle

Klimaat:

Warm
Vochtig

Inwoners:

Sleen
Vine Snake
Nudj

Dark Side Cave CW.jpg

Yoda's visioen

Quote: "That place is strong with the Dark Side of the Force."
-- Yoda

De Dark Side Cave was een grotachtige omgeving op Dagobah die omgeven was door de Dark Side.

LiggingEdit

Yoda kreeg voor het eerst een visioen van deze grot tijdens de Clone Wars. In dat visioen leidde Qui-Gon Jinn een jonge Anakin Skywalker doorheen de grot. Qui-Gon vertelde aan Anakin dat enkel hetgeen hij meebracht in de grot zou te vinden zijn.

Toen Yoda later op Dagobah belandde, ontdekte hij de grot uit zijn visioen. Ten Noordoosten van Dragonsnake Bog lag de grot gehuld in de enorme wortels van een gigantische Gnarltree. In de grot leefden een aantal dieren die een zeker affiniteit voor de Force hadden zoals de Nudj en de Sleen. Yoda merkte dat de grot een enorme concentratie van Dark Side energie bevatte maar vreemd genoeg werd deze geneutraliseerd door zijn aanwezigheid.

Toen Luke Skywalker zijn opleiding startte onder Yodas leiding, liet Yoda Luke testen in de Dark Side Cave. Yoda wist dat de Dark Side Luke zou beïnvloeden en hem zou confronteren met zijn angsten en twijfels. Yoda vertelde aan Luke net hetzelfde wat Qui-Gon Jinn in het visioen tegen Anakin Skywalker had gezegd. Luke negeerde echter Yoda’s raad en nam zijn wapens mee in de grot.

In de grot werd Luke uiteindelijk geconfronteerd door een visioen van Darth Vader die uiteindelijk niemand anders bleek te zijn dan Luke zelf. Hieruit leidde Luke af dat hijzelf zijn grootste obstakel was om een Jedi te worden. Wat Luke niet kon voorzien was dat dit ook zijn persoonlijke band met Darth Vader voorspelde.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki