Wikia

Dark Trooper
Dark Troopers
Product
Klasse:

Klasse 3

Ontwerp:

Rom Mohc

Fabrikant:

Imperial Department of Military Research

Prijs:

10.000 tot 85.000 Credits

Specificaties
Hoogte:

2,56 tot 2,82 meter

Functies
Taken:

Vernietigen

Affiliatie:

Galactic Empire

Dark Trooper II

Dark Trooper Phase III

Quote: "What I unveil today will mark a new era for the Empire. We will be able to decimate the Rebels just as we did the Jedi Knights."
-- Rom Mohc

De Dark Trooper was een algemene naam die werd gegeven aan verschillende soorten van Imperial Battle Droids die leken op Stormtroopers.

Phases & ModellenEdit

De Dark Trooper kende drie verschillende fases, elke fase gevaarlijker dan de vorige.

Naast de fases van de Dark Troopers, bestonden er nog verschillende kleinere klassen van Dark Troopers.

GeschiedenisEdit

Het Dark Trooper Project was de droom van het Empire om de ultieme Battle Droid of ‘Super Stormtrooper’ te ontwikkelen, naar voorbeeld van prototypes als de L8-L9 Combat Droid en de Z-X3 Droid Trooper. De ultra geheime Dark Troopers leken op Stormtroopers maar de Imperial Officers beschouwden hen nog te veel als overblijfsels uit de Clone Wars.

General Ram Mohc had nog met TaggeCo samengewerkt aan de L8-L9 en bracht het ontwerp hiervan naar het Imperial Department of Military Research. Palpatine toonde interesse in het ontwerp en na de Battle of Yavin kon Mohc al direct een aantal Dark Troopers presenteren, ook al verliep de productie ervan in verschillende stappen en fases.

Om dit project te huisvesten, kon Mohc rekenen op de Arc Hammer, een enorm ruimteschip gebouwd te Kuat. De Dark Troopers mochten hun eerste missie op Talay uitvechten tegen de Rebel Alliance op Tak Base. Darth Vader was erg tevreden met hun prestatie en Mohc mocht de productie opdrijven.

Het was Kyle Katarn die verantwoordelijk was voor het stopzetten van het Dark Trooper project. Katarn infiltreerde aan boord van de Arc Hammer en kon niet alleen het schip, maar ook de talloze Dark Troopers vernietigen. Palpatine wou na de vernietiging van de Death Star I niet meteen de fondsen op tafel gooien om nieuwe Dark Troopers te laten ontwikkelen dus de productie ervan werd niet meer opgestart.

Achter de SchermenEdit

  • De Dark Trooper debuteerde in het spel ‘Dark Forces’ maar werd daarna in tal van media opgevoerd.

BronEdit