Wikia

Yodapedia

Davijaan

10.834pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Davijaan
Davijaan.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens (Clone)

Geslacht:

Man

Lengte:

1,83 meter

Haarkleur:

Zwart

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Geboren:

32 BBY

Thuiswereld:

Kamino

Titel/Rang:

Commander

Bijnaam:

Odd Ball

Functie:

Clone Commander

Vervoer:

ARC-170
V-19 Torrent Starfighter

Affiliatie:

Galactic Republic
Galactic Empire

Quote: "Odd Ball, do you copy?"
-- Obi-Wan Kenobi

Davijaan was een Clone Commander en Clone Pilot tijdens de Clone Wars die beter bekend stond als Odd Ball.

BiografieEdit

Odd Ball was de Clone Commander van Clone Flight Squad Seven dat deel uitmaakte van de Open Circle Fleet. Net zoals vele Commanders kreeg Davijaan van Alpha-17 een naam en zelfs een bijnaam toegewezen tijdens een extra opleiding om de Commanders meer zelfstandig te laten denken en opereren.

In de eerste fase van de Clone Wars vloog Davijaan met een V-19 Torrent Starfighter, onder andere tijdens de Battle of Teth, waar Odd Ball even panikeerde toen een Vulture Droid hem raakte. Nadat Obi-Wan de belager had vernietigd, excuseerde Odd Ball zich voor zijn paniekaanval. Odd Ball werd ook ingezet tijdens de zoektocht naar Ahsoka Tano toen ze van meervoudige moord werd verdacht. Tijdens de Battle of Boz Pity vloog Davijaan met de Venator-class Star Destroyer Intervention.

In de Battle of Coruscant assisteerde Clone Flight Squad Seven Obi-Wan Kenobi en Anakin Skywalker die net waren ter hulp gekomen. Odd Ball en zijn Squad werden in hun ARC-170 Aggressive Reconnaissance Starfighter starfighters gelanceerd uit de Ro-ti-Mundi. Alhoewel verschillende squadmembers sneuvelden in het gevecht, slaagden ze in hun missie, namelijk het escorteren van Kenobi en Skywalker zodat zij Palpatine konden bevrijden.

Niet zo lang later diende hij Kenobi nogmaals tijdens de Battle of Utapau, maar wat er daarna met Odd Ball gebeurde was niet geweten.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki