Wikia

Yodapedia

Davish Krail

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Davish Krail
Davish Krail.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Biografie
Overleden:

0 BBY

Titel/Rang:

Gold 5

Bijnaam:

Pops

Functie:

Rebel Alliance Piloot

Vervoer:

BTL-A4 Y-Wing Attack Starfighter

Affiliatie:

Rebel Alliance

Quote: "Stay on target!"
-- Davish Krail

Davish Krail was een ervaren piloot van de Rebel Alliance die sneuvelde in de Battle of Yavin.

BiografieEdit

Davish Krail, ook bekend onder zijn bijnaam Pops, was een veteraan die al twintig jaar met starfighters vloog toen hij deelnam aan de Battle of Yavin. Daarin was Davish Gold 5 en vloog hij in een Y-Wing Starfighter.

Bij de eerste aanval op de Death Star Trench leidde Gold Leader de aanval met de steun van Pops en Tiree. Toen de Turbolasers van de Death Star I stopten met te vuren, vermoedde Krail dat er vijandelijke starfighters op komst waren. Dit geschiedde en meteen werd Tiree’s Y-Wing vernietigd.

Krail raadde Jon Vander aan om het doelwit, de Thermal Exhaust Port, in het zicht te blijven houden en om zich te blijven concentreren op het doelwit. Gold Leader werd echter ook uitgeschakeld en Pops blies de aanval af. Net vooraleer hij zelfs werd vernietigd door Darth Vader seinde hij nog door dat Tiree en Dutch waren gesneuveld.

Achter de schermenEdit

  • Davish Krail werd gespeeld door Graham Ashley.
  • De quote "Stay on target" is één van de bekendste quotes uit de Battle of Yavin en wordt geregeld gebruikt in andere films.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki