Wikia

Yodapedia

Death Star Conference Room

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Death Star Conference Room
DS Conference.jpg
Informatie
Locatie:

Death Star I

Functie:

Vergaderen

Eigenaar:

Galactic Empire

Gebouwd:

+/- 19 BBY

Vernietigd:

0 BBY

Cass1.jpg

Cass rapporteert over Dantooine

Quote: "This bickering is pointless."
-- Grand Moff Tarkin

De Death Star Conference Room was een grote kamer die als vergaderzaal werd gebruikt op de Death Star I.

Opmaak & FunctieEdit

De Conference Room was gelegen aan de Death Star Overbridge en was een ronde kamer met een grote tafel met in het midden een Holoprojector. Rond de tafel stonden verschillende stoelen opgesteld waarvan één stoel groter was. Dit was de plaats van Grand Moff Wilhuff Tarkin. Elke plaats was voorzien van een persoonlijk Datapad en computer die in de tafel waren gebouwd. Zo kon men snel alle nodige informatie opvragen.

De locatie van de Conference Room was een geheim op de Death Star I, uitgezonderd voor wie de vergadering bijwoonde of wie de zaal bewaakte. Death Star Troopers bewaakten de zaal wanneer iemand aanwezig was. Om de zaal te bereiken moest met door vier veiligheidpunten geraken die telkens meer en meer autorisaties vroegen. Deze veiligheid was nodig omdat men infiltraties van de Rebel Alliance vreesde en omdat de vergaderingen werden bijgewoond door de top van het Empire. De kamer zelf was zeer duister, mede door de zwarten gepolijste meubels.

De vergaderingen werden enkel bijgewoond door de top van de officieren aan boord van de Death Star. Darth Vader ging zelden zitten en stond meestal recht achter Tarkin.

GeschiedenisEdit

In de Conference Room vond de Briefing plaats waarin Tarkin verkondigde dat Palpatine de Imperial Senate had afgeschaft. Tijdens dezelfde vergadering werd Conan Antonio Motti hard aangepakt door Darth Vader die Motti’s ongeloof in de Force maar weinig kon waarderen.

Later verbleven Tarkin en Vader regelmatig in deze ruimte. Zo kwam Cass hen melden dat de basis op Dantooine was verlaten en meldde men dat er een rel was ontstaan in Detention Block AA-23 waarin Leia Organa werd vastgehouden.

PlaatsenEdit

Kloksgewijs

Achter de SchermenEdit

  • Twee van de officers in deze ruimte zijn nog steeds onbekend. In het boek werd Romodi als één van de aanwezige Officers genoemd.
  • Deze scène was bijzonder warm om te filmen.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki