Wikia

Yodapedia

Death Star Overbridge

10.905pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Death Star Overbridge
DS Overbridge.jpg
Informatie
Locatie:

Death Star I

Functie:

Commandopost

Eigenaar:

Galactic Empire

Vernietigd:

0 BBY

Tagge Vader Tarkin.jpg

Commanders op de Overbridge

Quote: "You may fire when ready."
-- Grand Moff Tarkin

De Death Star Overbridge was de locatie aan boord van de Death Star I van waaruit het Death Star Triumvirate bestuurde en beslissingen nam.

Ligging & TakenEdit

De Overbridge was een uitgestrekt commandocentrum dat alle werkstations en dataverkeer controleerde aan boord van de Death Star. Alle informatie die door kleinere stations werd verzameld, werd nogmaals samengevoegd en getoond op de Overbridge. Het bevond zich net boven de Laser Disk van waaruit de Superlaser werd afgeschoten.

Op de Overbridge had elk lid van het Triumvirate zijn eigen commandopost, net als voor de Operation Chiefs die onder hen werkten. Officers, Death Star Troopers, Droids en crew waren ook uiteraard aanwezig.

De Overbridge kon in principe de hele Death Star besturen en in noodgevallen alle andere posten afsluiten zodat dit de enige toegankelijke kamer was. Enkel de Throne Room kon dit bevel negeren.

Twaalf veiligheidspersoneelsleden en zestien Stormtroopers waren voortdurend aanwezig op de Overbridge. Grenzend aan dit vertrek waren de kamers van de belangrijkste Officers en hun assistenten. Onder andere Sergeant Torent had dienst op de Overbridge. De Death Star Conference Room sloot ook direct aan bij de Overbridge.

GeschiedenisEdit

In 0 BBY liet Grand Moff Wilhuff Tarkin Leia Organa naar de Overbridge brengen zodat ze de vernietiging van Alderaan rechtstreeks zou kunnen bekijken. Tijdens de Battle of Yavin bleef Tarkin trouw op post op de Overbridge, ook toen Luke Skywalker zijn MG7-A Proton Torpedoes loste.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki