Wikia

Yodapedia

Deej Warrick

10.982pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Deej Warrick
Deej.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Ewok

Geslacht:

Man

Lengte:

1,00 meter

Haarkleur:

Bruingrijs

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Endor

Vervoer:

Ewok Glider

Affiliatie:

Bright Tree Village, Warrick familie

Relaties
Partner:

Shodu Warrick

Kinderen:

Wicket, Widdle, Weechee, Winda

Deej Warrick.jpg

Deej Warrick

Deej Warrick was een Ewok krijger en de vader van Wicket.

BiografieEdit

Deej Warrick was een trotse Ewok krijger en de kleinzoon van Erpham Warrick. Hij was genoemd naar de Ewok god Deej van wie de naam in het Ewokese ‘vader’ betekende. Deej leefde in een hut op een stukje grond aan de rand van Bright Tree Village. Deej diende zijn stam trouw en werd opgenomen in de Council of Elders. Deej trouwde met Shodu en samen kregen ze vier kinderen, zijnde Wicket, Widdle, Weechee en de jonge Winda.

Deej was vaak bezorgd om zijn zonen en dan vooral om de streken en avonturen van Wicket. Shodu herinnerde Deej dan vaak aan zijn eigen avonturen die hij beleefde in zijn jonge jaren.

Op een daag raakte Deej levensgevaarlijk gewond toen hij zich tijdens het vissen forceerde bij een grote vangst en tegen de schimmel van een Rokta Tree scheurde. Het gif kwam in zijn bloed terecht en Deej werd doodziek. Logray gaf aan Deejs zonen de opdracht om de nodige ingrediënten te verzamelen voor het tegengif, zijnde de staart van een Lantern Bird, een Frosch Egg en een soort zee-egel afkomstig van de Dandelion Warriors. Wicket, Widdle en Weechee konden elk afzonderlijk een element verzamelen om Deej te redden.

Deej vloog graag in zijn Ewok Glider. Rond 4 ABY zag hij twee van zijn twee zonen en ontdekte hij later een neergestorte Towani Starcruiser. Deej besliste om de twee kinderen mee naar zijn hut te nemen. Mace Towani en Cindel raakten bevriend met de Warrick familie en samen zetten ze een zoektocht op poten om hun ouders te redden van de Gorax die hen had ontvoerd. Deej kreeg als leider de White Wings of Hope van Logray. Deej slaagde in zijn missie en bevrijdde de ouder van Mace en Cindel van de Gorax.

Wat er daarna met Deej gebeurde, was niet zeker. Het was ook niet geweten of hij deelnam aan de Battle of Endor.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki