Wikia

Yodapedia

Defiance

10.843pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Defiance
Home One.jpg
Specificaties
Model:

MC80

Klasse:

Cruiser

Fabrikant:

Mon Calamari Shipyards

Kleur:

Grijs

Hyperdrive:

Klasse 1.0

Affiliaties
Eigenaar:

Admiral Nammo

Affiliatie:

Rebel Alliance

De Defiance was één van de MC80 Mon Calamari Cruisers in de Alliance Fleet en één van de eerste Cruisers die de vloot vervoegden.

GeschiedenisEdit

De Defiance was een MC80 Mon Calamari Cruiser van het langwerpige Home One Type. De Defiance werd aangevoerd door Admiral Nammo met als tactische officier Commander Devers.

Tijdens de zoektochten van de Rebel Alliance naar alle info omtrent de Death Star I vond een confrontatie nabij Bestine IV plaats tussen de Defiance en de Immortal. Omdat de meeste starfighters van de Defiance op missie waren, moesten enkele starfighters het schip verdedigen. Deze piloten waren onder andere Keyan Farlander en Breth Gart.

Na de Battle of Hoth werd de Defiance in het nauw gedreven in het Anoat System door Admiral Garreth Holtz. Het schip kon dieper in de Outer Rim vluchten dankzij Ace Azzameen.

In de Battle of Endor nam de Defiance een plaats achteraan de vloot in. De wapens van de Defiance waren destijds allemaal rechtstreeks gelinkt aan de targeting processor. Het schip was bevreesd voor het vuren van zeer schadelijke kruissalvo’s. Na de Battle of Endor achtervolgde de Defiance vluchtende schepen van het Empire.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki