Wikia

Yodapedia

Dejarik

Overleg0
10.029 pagina's
op deze wiki

Doorverwezen vanaf Dejarik Holotable

Dejarik

Dejarik Holochess

Dejarik1

Qui-Gon Jinn speelt Dejarik

Dejarik CW

Dejarik spel met de Savrip

Quote: "Droids don't pull people's arms out of their sockets if they lose. Wookiees are known to do that."
-- Han Solo

Dejarik was een populair holografisch bordspel, en werd gespeeld op een rond speelveld dat in vlakken was verdeeld. Een algemeen aanvaarde versie van het Dejarik Holotable werd gemaakt door Lakan Industries in opdracht van de Dejarik Entertainment Company. De pionnen waren allemaal holografische weergaven van dieren die vaak een mythologische bijklank hadden in bepaalde culturen.

GeschiedenisBewerken

Tijdens de Clone Wars speelden Rex en Cut Lawquane op Saleucami een spelletje Dejarik. In dit spel sloeg Rex' Kintan Strider met zijn bijl op Monnok van Cut en versloeg Cuts Savrip de Molator van Rex. De Ng'ok van Cut verloor eveneens tegen de Strider totdat de Savrip en de Kintan Strider als enige pionnen overbleven.

Tijdens hun tocht naar Alderaan speelde Chewbacca tegen R2-D2 en C-3PO een spel Dejarik. Normaal gezien was Chewbacca erg goed in het spel maar toen R2-D2's Mantellian Savrip de Kintan Strider van Chewie versloeg, werd de Wookiee plots erg boos. Han Solo raadde aan om de Wookiee maar te laten winnen en deze strategie pasten de Droids met plezier toe.

DierenBewerken

Dejarik zettenBewerken

VerschijningBewerken

BronBewerken

Externe linksBewerken

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki