Wikia

Yodapedia

Deland Tyerell

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Deland Tyerell
Deland Tyerell.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Aleena

Geslacht:

Man

Biografie
Thuiswereld:

Aleen

Bijnaam:

Pabs

Functie:

Podracer Piloot
Activist

Affiliatie:

Ratts Tyerell Foundation

Relaties
Vader:

Ratts Tyerell

Quote: "We don’t want to see any more families torn apart by this unreasonably violent so-called sport."
-- Deland Tyerell

Deland ‘Pabs’ Tyerell was de oudste zoon van Ratts Tyerell.

BiografieEdit

Deland was nog een kind toen zijn vader omkwam in de Boonta Eve Challenge op Tatooine. Om zijn zuster Djulla Tyerell te bevrijden uit de slavernij van Sebulba werd Deland ook een Podracer piloot zoals zijn vader. Als piloot kreeg hij de bijnaam ‘Pabs’.

Vooraleer de Podracer van start ging die Deland moest winnen, brak Sebulba Delands arm. Gelukkig wou Anakin Skywalker in zijn plaats de race wel rijden tegen zijn oude rivaal Sebulba. Obi-Wan Kenobi ontdekte dat Deland en zijn jonge broer Doby Tyerell vals speelden tijdens deze wedstrijd en een shortcut gebruikten. De Tyerell broers gebruikten dus Anakin om hun zus te bevrijden uit slavernij. Anakin had hier niets op tegen en won de race in de podracer van Deland.

Daarna werd Deland de stichter en de ziel van de Ratts Tyerell Foundation (RTF). Deze organisatie wou het Podracen bannen omwille van het grote aantal fatale slachtoffers dat de sport steeds eisten. Tijdens de Separatist Crisis begon de organisatie succes te boeken, bijvoorbeeld op Caprioril waar het Podracen plaatsruimde voor Swoop Racing. De organisatie ijverde ook voor het verbeteren van de veiligheid op circuits en lobbyde met succes op twaalf planeten om de parcours te verbeteren.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki