Wikia

Yodapedia

Demolisher

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Demolisher
Demolisher.jpg
Specificaties
Model:

Gladiator-class

Klasse:

Star Destroyer

Fabrikant:

Rendili Drive Yards
Kuat Drive Yards

Kleur:

Grijs

Affiliaties
Eigenaar:

Terrinald Screed
Gir Kybo Ren-Cha

Affiliatie:

Galactic Empire
Gir Kybo Ren-Cha

Demolisher bridge.jpg

Demolisher command bridge

Quote: "Welcome aboard the Demolisher"
-- Gir Kybo Ren-Cha

De Demolisher was een Gladiator-class Star Destroyer en eigendom van Admiral Terrinald Screed en later van de piraat Gir Kybo Ren-Cha.

Uitzicht & GeschiedenisEdit

De Demolisher was een Gladiator-class Star Destroyer die actief was rond 15 BBY, in de beginjaren van het Galactic Empire. De communicatietoren bij deze SD was minder uitgesproken en had een gevorkt uitzicht vooraan. De Demolisher had achteraan twee grote motoren en was bewapend met verschillende wapens waaronder een Tractor Beam en minstens zes Turbolasers. Tussen het gevorkt voorste deel van de Demolisher bevond zich een hangar.

De Demolisher was het schip van Admiral Terrinald Screed totdat de bende van Gir Kybo Ren-Cha kon stelen tijdens een herstelbeurt op een reparatiedok. In welke staat het schip zich op het moment van de kaping bevond, was niet duidelijk maar het schip bevond zich niet echt in optimale staat. Om zijn geheim wapen niet te snel prijs te geven, verborg hij de Demolisher op Tarnoonga wat ook betekende dat het schip in de atmosfeer kon doordringen.

In 15 BBY gebruikte Kybo Ren de Demolisher om Tammuz-an aan te vallen. De Tammuz-an Space Navy bond de strijd aan met de Star Destroyer. Aan boord van de Demolisher slaagden R2-D2 en C-3PO erin om een Proton Torpedo omgekeerd te laden. Toen Kybo Ren opdracht gaf om te vuren, blokkeerde de torpedo en raakte de Demolisher beschadigd waardoor onder andere de motoren oververhit geraakten.

Jann Tosh, R2-D2 en C-3PO ontsnapten met een R-22 Spearhead. De piraten werden gearresteerd. Wat er met de Demolisher gebeurde was niet geweten maar mogelijk was het schip rijp voor de schroothoop.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki