Wikia

Yodapedia

Demonsquid

10.972pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Demonsquid
Demonsquid.jpg
Biologie
Indeling:

Non-intelligent

Classificatie:

Cephalopod

Voeding:

Carnivoor

Herkomst
Thuisplaneet:

Aquaris

Quote: "We’re hunting that!?"
-- Han Solo

Een Demonsquid was een groot en gevaarlijk dier dat op Aquaris leefde.

GeschiedenisEdit

De Demonsquid was één van de grotere diersoorten op Aquaris die tevens een bedreiging vormde voor de Freeholders toen ze op Aquaris hun basis hadden gevestigd. De Demonsquid was een soort inktvisachtig wezen met lange tentakels en een gevaarlijke onderkaak waarin het een aantal dodelijke tanden had staan.

De Freeholders organiseerden regelmatig jachtpartijen op grote zeewezens en tijdens één van deze jachten waren Han Solo, Luke Skywalker en Chewbacca uitgenodigd toen de Heroes of Yavin op Aquaris waren toen Silver Fyre de Freeholders wenste aan te sluiten bij de Rebel Alliance in 0 ABY.

Fyre en haar adjudant Kraaken hadden voorzien om een valse reddingsactie uit te voeren zodat Han Solo de Freeholders niet langer zou wantrouwen. Maar in plaats van dat Kraaken Luke Skywalker hielp, liet hij hem aan zijn lot over. Kraaken was een spion van het Empire en kon niet snel genoeg de plannen van R2-D2 proberen te bemachtigen. Luke’s Aqua-Skimmer belandde in de tentakels van het dier maar Han Solo en Chewbacca kwamen ter hulp. Uiteindelijk gaf Silver Fyre zelf het genadeschot zodat Solo zich realiseerde dat niet Fyre de verrader was.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki