Wikia

Yodapedia

Derek Klivian

10.973pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Derek Klivian
Hobbie.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Lengte:

1,75 meter

Haarkleur:

Donkerblond

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Ralltiir

Bijnaam:

Hobbie

Functie:

Rebel Alliance Pilot (Rogue 4), (Red 4)

Vervoer:

T-65 X-Wing Starfighter

Affiliatie:

Rebel Alliance

Quote: "Two fighters against a Star Destroyer?"
-- Derek Klivian

Derek Klivian, bijgenaamd Hobbie, was een van de meest ervaren Rebel Alliance piloten tijdens de Galactic Civil War, die diende op Hoth en in de Battle of Endor.

BiografieEdit

Derek Klivian werd geboren op de Core World Ralltiir. Hobbie vervoegde de Skystrike Academy waar hij samen met Wedge Antilles overliep naar Phoenix Rebel Cell met hulp van Sabine Wren. Daarna hielp hij Biggs Darklighter met over te lopen naar de Rebel Alliance.

Na een missie nabij Sullust waar Klivian wapens ging smokkelen, werd hij ingedeeld in het nieuwe Rogue Squadron als Rogue 4. Na het debacle nabij Derra IV werd Hobbie meteen één van de meest ervaren piloten. Door zijn talloze gesneuvelde vrienden kreeg Hobbie een pessimistische houding die zich zou uiten op Hoth waar hij gestationeerd was in 3 ABY als Rogue 4. Wanneer er werd gesproken over offensieve tactieken, wilde Hobbie weten welke defensieve tactieken er gingen gebruikt worden. In de briefing waarin Leia Organa vertelde over de escorte van twee starfighters voor een GR-75 Medium Transport, vroeg Hobbie zich af of twee starfighters het moesten opnemen tegen een Imperial-class Star Destroyer. Leia stelde hem ‘gerust’ dat het Ion Cannon dekking zou bieden.

Hobbie1.jpg

Hobbie op Hoth

In de Battle of Hoth vloog Hobbie met Kesin Ommis als gunner in de T-47 Snowspeeder en fungeerde hij als wingman van Luke. Toen Luke crashte, waarschuwde Luke Hobbie dat hij was geraakt. In de laatste fase van het gevecht vloog Hobbie tegen de Walker van General Maximilian Veers maar wonder boven wonder kwam hij ongedeerd uit die crash. Samen met Wedge Antilles hielp Hobbie na het gevecht om een GR-75 Medium Transport te laten ontsnappen.

Na de Battle of Hoth vloog Hobbie mee in de Battle of Gall en later als één van de meest ervaren piloten in de Battle of Endor als Red 4. Hobbie was een van de piloten die de Battle of Endor overleefde en werd gepromoveerd tot Lieutenant.

LegendsEdit

In Legends was Hobbie een goede vriend van Biggs Darklighter en liepen ze samen over op de Rand Ecliptic naar de Alliance. Hun vriendschap en de oorzaak waardoor Hobbie niet te zien was in Episode IV werd door Rebels verworpen.

Achter de schermenEdit

  • Hobbie wordt gespeeld door Richard Oldfield.
  • De stem van Hobbie werd in de film ingesproken door Corey Burton
  • De helm van Hobbie wordt door drie verschillende piloten gedragen in de saga.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki