Wikia

Yodapedia

Desert Sands

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Desert Sands
Sandtroopers.jpg
Organisatie
Behoort tot:

Imperial Army

Affiliatie:

Galactic Empire

Species:

Mens

Details
Bewapening:

T-21 Light Repeating Blaster
E-11 Blaster Rifle
DLT-19 Heavy Blaster Rifle

Transport:

Dewback
Sentinel-class Landing Craft

Stationering:

Tatooine

Desert Sands was een eenheid van Sandtroopers die werden ingezet tijdens de zoektocht naar de gestolen Death Star I plannen.

GeschiedenisEdit

Desert Sands bestond uit Alvien Squadron, Drax Squadron en Zeta Squadron, versterkt met de plaatselijke troepen van Captain Kosh. Captain Mod Terrik voerde Desert Sands aan met DSS-0956 als één van de hogere Stormtroopers in rang.

Desert Sands was in 0 BBY gestationeerd aan boord van de Devastator toen het schip van Darth Vader de Tantive IV van Leia Organa onderschepte boven Tatooine. Toen men besefte dat twee Droids met de gestolen Death Star plannen waren gevlucht, werd Desert Sands ingeschakeld om de Droids en vooral de plannen te vinden.

Uiteindelijk volgden de squadrons een spoor van de gecrashte Escape Pod naar de Lars Moisture Farm, naar een Jawa Sandcrawler en tenslotte naar Mos Eisley waar de straten werden bemand door Sandtroopers die al het inkomend verkeer en Droids moesten controleren.

Uiteindelijk faalde Desert Sands om de plannen in handen te krijgen. De Droids en de plannen ontsnapten samen met de Millennium Falcon.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki