Wikia

Yodapedia

Detention Block AA-23

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Detention Block AA-23
AA-23.jpg
Informatie
Locatie:

Death Star I
Level 5

Functie:

Galactic Empire

Eigenaar:

Galactic Empire

Vernietigd:

0 BBY

AA-23 cellblock.jpg

Hal in AA-23

Quote: "We have an emergency alert in Detention Block AA-23."
-- Death Star Announcer

Detention Block AA-23 was een Detention Block aan boord van de Death Star I waar Princess Leia Organa werd gevangengehouden tijdens haar redding.

StructuurEdit

Detention Block AA-23 was één van de zovele Detention Blocks in de Security Sector aan boord van de Death Star I. AA-23 bevond zich op Level 5 en was opgebouwd zoals de andere celblokken. Via een reeks Turbolifts kwam men terecht in een controlekamer die werd gedomineerd door een controlepaneel, talloze 57C Holocams en Class VI Automated Laser Projectors. De controlekamer mondde uit op drie celblokken die achteraan met elkaar verbonden waren. De cel waarin Leia werd gehouden was 2187. Detention Block AA-23 was via een soort sluis ook verbonden met Trash Compactor 3263827. Deze doorgang was echter alleen mogelijk door een gat in de muur te schieten.

AA-23 was enkel toegankelijk via een speciaal vacuümgeregeld Turbolift systeem. Drie liften kwamen in het totaal uit op de controlekamer met de zeshoekige celblokken. AA-23 was volledig grijs getint met een rood gerasterde vloer. Het personeel werd aangevoerd door een Imperial Officer die werd bijgestaan door Death Star Troopers.

In 0 BBY slaagden Luke Skywalker, Han Solo en Chewbacca om Leia te bevrijden uit Detention Block AA-23. Net nadat ze de bewakers hadden uitgeschakeld werd AA-23 gecontacteerd door een controlepost. Solo kon ze even aan de lijn houden maar daarna moesten de Heroes of Yavin zich terugtrekken in een celblok. Leia Organa schoot de wand van de celblok stuk waardoor de groep terechtkwam in 3263827.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki