Wikia

Yodapedia

Devastator

10.843pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Devastator
Devastator.jpg
Specificaties
Model:

Imperial-class

Klasse:

Star Destroyer

Fabrikant:

Kuat Drive Yards

Hyperdrive:

Klasse 2.0

Affiliaties
Eigenaar:

Captain Bolvan
Lord Tion
Captain Mulchive Wermis
Captain Nevak

Affiliatie:

Galactic Empire

De Devastator was een Imperial-class Star Destroyer in dienst van de Imperial Navy. Het schip streed voor het Galactic Empire in de Galactic Civil War, en diende vaak onder Darth Vader.

GeschiedenisEdit

In 7 BBY maakte de Devastator deel uit van Vaders vloot die naar Falleen reisde om er de bevolking te doden om een epidemie te voorkomen. Destijds was Captain Bolvan de officiële bevelhebber van het schip. Later werd de Devastator het schip van Lord Tion waarmee hij onder andere Ralltiir bezette en zijn strijd leverde tegen de outposts van de jonge Rebel Alliance. Na het overlijden van Tion nam Darth Vader het schip opnieuw over als zijn persoonlijk schip. Het werd officieel geleid door Captain Mulchive Wermis die werd bijgestaan door Bolvan. Op zijn missies nam Vader vaak het 501st Legion mee.

In 0 BBY was het de Devastator die plots een bericht ontving van een Espionage Droid aan boord van de Tantive IV met de locatie van het schip waarop de plannen van de Death Star I zich bevonden. Boven Tatooine onderschepte de Devastator de Tantive IV en legde het kleinere schip lam.

Na de vernietiging van de Death Star I bleef Mulchive Wermis de bevelhebber van het schip maar het bevel ging over naar Captain Nevak toen Vader de Devastator opriep om te dienen in zijn Death Squadron na de paraatheid van de Executor. Na de Battle of Hoth werd Jhared Montferrat de commandant van de Devastator.

Na even het Squadron te hebben verlaten, keerde de Devastator op tijd terug om deel te nemen aan de Battle of Hoth. Een jaar later werd het schip vernietigd tijdens de Battle of Endor door Blade Squadron.

Bekende crewmembersEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki