Wikia

Dianoga-class Assault Starfighter
Dianoga-class Starfighter.jpg
Product
Model:

Dianoga-class Assault Starfighter

Klasse:

Starfighter

Fabrikant:

Koensayr Manufacturing

Prijs:

45000 credits
12000 credits gebruikt

Specificaties
Snelheid:

max. 950 km/h

Hyperdrive:

x2

Bemanning:

1

Vracht:

90 kg

Voorraad:

3 dagen

De Dianoga-class Assault Starfighter was een zeer geavanceerde Starfighter van Koensayr Manufacturing die erg populair was voor dat de BTL Y-Wing Starfighter werd geproduceerd.

GeschiedenisEdit

De Dianoga-class was gemaakt door Koensayr Manufacturing die ook de Y-Wing produceerde. De wapens van de Dianoga-class waren misschien wel erg krachtig veel voor in vredestijd maar toch waren ze populair bij verdedigingskrachten van planeten, huurlingorganisaties en piraten. Ze waren effectief als er veel werden ingezet, maar de Dianogas hadden een trage snelheid en een lage manoeuvreerbaarheid.

De Dianogas beste functie waren de wapens. Vier Fire-Linked Laser Cannons gaven de Starfighter een uiterlijk voor een groot offensieve, terwijl de Dianogas Ion Cannon werd gebruikt voor meer gevoelige doelen die in één keer uit de ruimte moeten worden geschoten. Een sterk schild, een versterkte romp en een Class 2 Hyperdrive zijn ook kenmerken van de Dianoga dat het maakt tot een schip met een tactische flexibiliteit.

Tijdens de Clone Wars werden ze gebruikt door huurlingen en piraten. Opeens zag Koensayr Manufacturing af van de lijn, wat het een zeldzaam product maakte in de Clone Wars. Tijden de Galactic Civil War werden de Dianogas niet veel meer gebruikt, omdat de onderdelen van het schip bijna niet meer verkrijgbaar waren.

BronnenEdit

Producten van Koensayr Manufacturing

Koensayr.png

Starfighters:
BTL Y-Wing Starfighter - BTL-S8 K-Wing Starfighter
Dianoga-class Starfighter - I4 Ionizer Starfighter
M-class Starfighter - VGK-3 Shooting Star-class Starfighter
Shuttles:
J-1 Shuttle - Sigma-class Shuttle
Cruisers:
Citadel-class Cruiser - Sentinel-class Cruiser
Onderdelen:
R200 Ion Jet Engine - R300-H Hyperdrive - N2-f Microthruster

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki