Wikia

Dianoga
Dianoga Schip.jpg
Specificaties
Kleur:

Grijs en Blauw

Affiliaties
Eigenaar:

Gir Kybo Ren-Cha

Affiliatie:

Gir Kybo Ren-Cha

Quote: "Oh, no. They're boarding ..."
-- C-3PO

De Dianoga was de naam van het persoonlijke schip van de piraat Gir Kybo Ren-Cha rond 15 BBY.

De Dianoga was een middelgroot schip van onbekende klasse. Het had op verschillende plaatsen het rode Wampa icoon van de bende van Kybo Ren afgebeeld. Het was bewapend met minstens twee Laser Cannons en twee Tractor Beams. De Dianoga bevatte ook een docking tube waarmee de piraten vijandelijke schepen konden enteren.

In 15 BBY viel Kybo Ren met de Dianoga het schip aan waarmee Jessica Meade Mon Julpa naar Tammuz-an voerde. Deze aanval werd echter afgebroken door IG-88 die Julpa niet mocht laten sterven. Niet lang daarna viel Kybo-Ren met de Dianoga een vrachtschip aan dat brandstof bevatte voor Tammuz-an. De Dianoga nam het schip in zijn Tractor Beam mee naar de basis op Tarnoonga. Uiteindelijk verliet Kybo Ren de basis in de Demolisher. De Dianoga werd vermoedelijk in beslag genomen door de soldaten van Mon Julpa.

Later keerde Jyn Obah met de Dianoga terug naar de Bog Moon of Bogden in de deal die Kybo Ren met Mon Julpa had gesloten. Kybo Ren was blij om zijn oude schip weer in handen te hebben. De vrijheid van de piraten was van korte duur want de troepen van Toda en Julpa hadden zich verborgen in het laadruim van de Dianoga en namen de piratenbende opnieuw gevangen.

Het schip was meer dan vermoedelijk genoemd naar de Dianoga.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki