Wikia

Yodapedia

Dice Ibegon

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Dice Ibegon
Lamproid.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Florn Lamproid

Geslacht:

Vrouw

Lengte:

1,30 meter
45 kilogram

Biografie
Thuiswereld:

Florn

Overleden:

3 ABY

Affiliatie:

Rebel Alliance

Dice Lak.jpg

Dice & Lak in de Cantina

Quote: "Buy you a drink?"
-- Dice Ibegon

Dice Ibegon was een Florn Lamproid die aanwezig was in Chalmun’s Cantina toen Luke voor het eerst Han Solo ontmoette in 0 BBY.

BiografieEdit

Dice Ibegon was een gevaarlijke Florn Lamproid die een aantrekking had ten opzichte van de Force en zelfs mogelijk doorheen de tijd kon reizen met haar geest. Tijdens de Galactic Civil War rekruteerde ze leden voor de Rebel Alliance.

In 0 BBY bevond ze zich op Mos Eisley in Chalmun’s Cantina met Labria, Ketwol en Lak Sivrak aan tafel. Vooral met Sivrak, die op de vlucht was voor het Empire leek er een magie te ontstaan. Zowel Lak als Dice waren van nature uit rovers en dat trok hen in elkaar aan. Bovendien haatten ze allebei het Galactic Empire en Sivrak raakte nog meer geïnteresseerd in Dice toen ze over de Force en over de Rebel Alliance vertelde.

Dice en Lak begonnen een passionele romance, al was hun fysiologie totaal verschillend. Ze praatten over de Force en over de Rebel Alliance. Sivrak dacht eerst interesse te veinzen voor de Alliance maar hoe meer Dice erover sprak, hoe meer raakte hij echt geïnteresseerd in de organisatie. In 2 ABY nam Lak Sivrak officieel dienst bij de Rebel Alliance.

Dice en Lak bevonden zich op Hoth waar ze als Echo Base Troopers meevochten in de Battle of Hoth. Tijdens dat gevecht raakte Dice dodelijk gewond toen een groot stuk van een granaat zich door haar lichaam boorde. Dice zei tegen Sivrak dat hij de strijd moest voortzetten tegen het Galactic Empire en moest geloven in de Force. Daarna overleed Ibegon. Lak vernietigde haar lichaam met een Blaster om ervoor te zorgen dat het Empire haar lichaam niet zou onteren.

Lak volgde Dice haar wens op en vocht mee in Red Squadron in de Battle of Endor. Sivrak werd echter neergeschoten en stortte neer op Endor. Na zijn door vond Sivrak Dice terug in de Force en herbeleefden ze opnieuw hun verleden.

Achter de SchermenEdit

  • Dice werd ‘Snake Head’ genoemd tijdens de productie

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki