Wikia

Yodapedia

Dineé Ellberger

11.073pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Dineé Ellberger
Ellberger.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Vrouw

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Groen

Biografie
Thuiswereld:

Naboo

Titel/Rang:

Lieutenant

Bijnaam:

Bravo 5

Functie:

Officer

Vervoer:

N-1 Naboo Royal Starfighter

Affiliatie:

Naboo
Galactic Republic

Dineé Ellberger was een Lieutenant en lid van Bravo Squadron bij de Royal Naboo Security Forces die hielp om de bezetting van de Trade Federation ongedaan te maken in 32 BBY.

BiografieEdit

Dineé Ellberger was een vrouw van middelbare leeftijd en droeg het typische uniform van een Naboo Pilot.

Net zoals sommige van haar medepiloten was Ellberger na de invasie van Naboo nog in staat om bij de terugkeer van QueenAmidala naar Naboo in een N-1 ten strijde te trekken tegen het Droid Control Ship. Ellberger vocht in de Battle of Naboo als Bravo 5. Alvorens ze zich aansloot bij Bravo Squadron was ze vooral berucht voor het hacken van computersystemen. Daardoor was ze in staat om patronen van Droid Starfighters te doorgronden, een tactiek die van pas kwam in de Battle of Naboo. Zij merkte tijdens het gevecht als eerste op dat het Droid Control Ship inwendige schade opliep en werd opgeblazen. Tijdens haar dienst in Bravo Squadron wou ze dat er niet meer over haar verleden werd gepraat. Het is niet geweten wat er met haar gebeurde na het vernietigen van het Droid Control Ship van de Trade Federation.

Achter de schermenEdit

  • Je kan Ellberger met Ric Olié zien praten wanneer de helden en de Naboo hun plan uit de doeken doen om Nute Gunray te pakken te krijgen. In het gevecht zelf komt ze een aantal maal in beeld.
  • Bravo 5 werd gespeeld door de Britse actrice Celia Imrie die vaak te zien is in Britse films of tv series. De naam Ellberger werd pas later gegeven door Decipher.
  • De voornaam en de rang van Ellberger werden toegevoegd in Star Wars Insider 145 door Tim Veekhoven, samen met Kevin Beentjes en Sander De Lange.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki