Wikia

Yodapedia

Dinko

10.961pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Dinko
Dinko.jpg
Biologie
Indeling:

Non-intelligent

Classificatie:

Reptielen

Lengte:

0,10 tot 0,30 meter

Voeding:

Carnivoor

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Proxima Dibal

Ploovo Dinko.jpg

Ploovo Two-For-One wordt gebeten door een Dinko

Quote: "Dinko? What for? A Dinko? Revolting, ugh!"
-- Sabodor

Een Dinko was een klein roofdier afkomstig van Proxima Dibal. Het werd als één van de vervelendste dieren in het universum beschouwd.

FysiologieEdit

Een Dinko was gemiddeld slechts 10 centimeter groot en bezat een langwerpig lichaam. Het reptiel had vier ledematen en twee kleine extra armpjes. De voorpoten waren slechts van één klauw voorzien die wel vlijmscherp was. De Dinko had een kleine staart en een kop met een bek vol tanden die gif bevatten.

LevenEdit

De Dinko leefde in groepen van 10 tot 50 wezens als een aaseter op Proxima Dibal. Het joeg ook op kleine wezens die in de bossen leefden.

Vanaf het moment dat dit wezen uit het ei kwam, bevond het zich in een permanente staat van woede. Ze verdedigden hun jongen met een extreme vorm van vijandigheid en eens ze betrokken waren in een gevecht, lieten ze niet meer los.

Naast hun ongewoon agressief karakter stonden ze bekend voor hun ongemeen slechte reuk die ze verspreidden. Deze reuk was geen defensief wapen om zich te verdedigen tegen roofdieren maar werd gebruikt bij het duel met andere mannetjes. Deze reuk bleef tot twee weken lang in kledij hangen. Het beste was gewoon om de kledij meteen weg te gooien. De Dinko was quasi blind en merkte enkel bewegingen op en beet dan vervolgens naar alles dat bewoog.

Darth Sidious gebruikte Dinkos in een zeer wrede trainingsessie van Darth Maul. Maul werd ondergedompeld in een ruimte die volgeladen was met woeste en bijtende Dinkos.

Toen Han Solo werd verraden door Ploovo Two-For-One besloot Han om hem een cadeautje te geven samen met zijn afbetaling. Solo kocht bij Sabodor op Etti IV een Dinko die hij in de doos met het geld aan Ploovo gaf. Deze opende nietsvermoedend de doos en werd ernstig gebeten in de vinger door het wezen dat zijn reuk verspreidde. Solo had dit dier leren kennen in een wedstrijd waar men Dinko’s tegen elkaar liet vechten. Dankzij Fang verwierf Solo wat Credits in deze wedstrijd. In duels waar men Dinko’s tegen elkaar liet vechten, was het kanaal verwijderd bij de dieren die de vreselijke reuk veroorzaakte.

Na dit voorval in 2 BBY werden Dinkos met uitsterven bedreigd omdat Ploovo een persoonlijke vendetta uitvocht met de dieren. Hij reikte een premie uit voor elke Dinko die kon worden gedood.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki