Wikia

Doneeta
Doneeta Triumph.jpg
Specificaties
Model:

Acclamator-class

Klasse:

Cruiser

Fabrikant:

Rothana Heavy Engineering

Hyperdrive:

Klasse 0.75

Affiliaties
Affiliatie:

Galactic Republic
Galactic Empire

De Doneeta was een Acclamator-class Cruiser in dienst van de Republic Navy. Het schip streed voor de Galactic Republic in de periode van de Clone Wars. Aan het einde van de Clone Wars was de Doneeta betrokken bij de missie van Generals Saesee Tiin en Plo Koon om de defectie van de Rendili Home Defense Fleet te voorkomen. Het schip was vermoedelijk vernoemd naar Tott Doneeta, een Jedi held uit de Great Sith War.

De Acclamator-class Cruisers werden ontwikkeld voor de aanvang van de Clone Wars door Rothana Heavy Engineering en waren de voorlopers van de Star Destroyers. Na afloop van de Clone Wars werden de schepen die het overleefd hadden opgenomen in de Imperial Navy. Zo ook de Doneeta, die actief was in de periode voor de Battle of Yavin. Het uiteindelijke lot van de Doneeta is niet bekend.

Achter de SchermenEdit

Hoewel de naam van het schip niet expliciet in Empire at War wordt genoemd, is deze wel terug te vinden in de interne bestanden van het spel. Hoewel de namen in het spel random zijn, wordt de naam Doneeta wel altijd aan een Acclamator gegeven.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki