Wikia

Doodnik Sharpelz
Doodnik.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Jillsarian

Geslacht:

Man

Biografie
Thuiswereld:

Ojom

Functie:

Co-eigenaar van Doodnik's Café
Chef

Quote: "Go and look after Mr.Kleb ..."
-- Doodnik

Doodnik Sharpelz was de Jillsarian eigenaar van Doodnik's Café naar wie de diner op Tyne's Horky was genoemd.

BiografieEdit

Doodnik was een vier-armige Jillsarian. Doodnik was opgevoed op Ojom door Besalisk-pleegouders. Samen met zijn vriend en collega-fijnproever en kok Dexter Jettster trok Doodnik Sharpelz naar Tyne's Horky. Daar sloot hij een overeenkomst met de Dirconite Kleb Zellock over het co-eigenschap van zijn nieuw restaurant: Doodnik's Café.

In 15 BBY runde hij nog steeds Doodnik's Café op Tyne's Horky. Rond die periode zocht Doodnik hulp in zijn diner en die kreeg hij van R2-D2 en C-3PO die op zoek waren naar een nieuwe eigenaar. Lang bleven ze echter niet in dienst aangezien ze ongeluk na ongeluk veroorzaakten in de diner. Doodnik ontsloeg ze op staande voet.

Niet lang daarna trad de Max Rebo Band op in Doodnik's Café. Na de arrestatie van Kleb Zellock kreeg Doodnik mogelijk opnieuw alle rechten over zijn eigen zaak in handen.

Achter de SchermenEdit

  • Doodnik is één van de vele elementen die later terugkwamen in de prequels. Dexter Jettster is net als Doodnik een alien met vier armen die een diner uitbaat.
  • Doodnik Sharpelz kreeg pas in 2013 pas zijn achternaam en species.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki