Wikia

Yodapedia

Dool Pundar

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Dool Pundar
DoolPundar.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Neimoidian

Geslacht:

Man

Oogkleur:

Rood

Biografie
Titel/Rang:

Captain

Functie:

Piraat

Wapen:

B1 Battle Droids
Vulture Droid Starfighters

Vervoer:

Profit

Affiliatie:

Trade Federation

Captain Dool Pundar was een Neimoidiaanse piraat, die eerder voor de Trade Federation had gediend.

BiografieEdit

Voor de Battle of Naboo was Pundar een Captain op een van de vele slagschepen van de Trade Federation. In het geheim had Pundar echter geheel andere ambities en het conflict met Naboo en de Galactic Republic boden een goede gelegenheid om zijn machtsgreep te doen.

Terwijl de schepen een blokkade om Naboo begonnen te vormen, stuurde Pundar in samenwerking met een paar strategisch geplaatste handlangers een noodsignaal naaar de vloot. Daarna maakten ze een koerscorrectie die niet in de plannig was weergegeven en gingen ze een nevel binnen om zich van de macht van de Federation te onttrekken. Met speciaal geprogrammeerde Battle Droids namen de muiters de rest van de bemanning gevangen en duwde ze uit een luchtsluis de ruimte in.

Pundar was nu de eigenaar van een machtig schip, een hele vloot aan kleinere voertuigen en een indrukwekkend droidleger. Hij zette de eerste stappen in zijn piraten-carriere.

Na afloop van de blokkade van Naboo begon de Federation een zoektocht naar Pundar en het materieel dat hij had meegenomen, echter zonder enig succes. Pundar hield zich een paar maanden rustig, en begon daarna aanvallen op schepen op de drukste Hyperspace Lanes. Hij nam de schepen op in zijn eigen vloot en bracht bemanning als dat nodig was. Toen de Trade Federation hier lucht van kreeg, zetten ze meteen een flinke beloning op het terugbrengen van Pundar. Zelf de Galactic Republic probeerde om Pundar te pakken te krijgen.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki