Wikia

Dormé
Dormé.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Vrouw

Lengte:

1,65 meter

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Naboo

Functie:

Handmaiden
Decoy Queen

Affiliatie:

Naboo
Queen Amidala

Quote: "It's not me, M'Lady. I worry about you. What if they realize you've left the Capital?"
-- Dormé

Dormé was tijdens Padmé Amidala haar ambtstermijn als Senator haar meest ervaren Handmaiden.

Dormé was een jonge en mooie vrouw die getraind was om te fungeren als lijfwacht van Amidala. Toen Amidala Senator werd, bleef ze het plan van Panaka volgen en bleef ze beroep doen op een aantal handmaidens die als Decoy Queen of als lijfwacht fungeerden indien nodig.

In 22 BBY reisde Amidala incognito naar Coruscant om er te stemmen over de Military Creation Act. In een aanslag stierven zowel Cordé als Versé. Zodoende bleef Dormé als enige handmaiden over om Amidala te beschermen. Gelukkig kreeg Gregar Typho de hulp van Obi-Wan Kenobi en Anakin Skywalker om de Senator te beschermen.

Dormé zag dat er wat gaande was tussen Anakin Skywalker en Padmé Amidala en bekeek het van op een afstand met de glimlach. Toen Zam Wesell nogmaals probeerde om Amidala te vermoorden kwam Dormé net te laat binnen maar gelukkig had Anakin de Kouhuns al gedood.

Amidala Dormé.jpg

Amidala & Dormé

De Jedi High Council en Palpatine vonden het de beste oplossing dat Amidala Coruscant verliet en Dormé maakte zich zorgen om Padmé bij wie ze ondertussen heel close was geworden. Toen Padmé vertrok naar Naboo vervulde Dormé met verve de rol van Decoy Queen.

Dormé overleefde haar avontuur als Decoy Queen op Coruscant maar het was niet geweten of zij tijdens de Clone Wars in dienst bleef van Padmé. Vermoedelijk woonde ze de begrafenis bij van Amidala in 19 BBY te Theed.

Achter de schermenEdit

  • Dormé werd gespeeld door Rose Byrne die daarna een grote rol te pakken kreeg in onder andere ‘Troy’.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki