Wikia

Yodapedia

Drainsweeper Race

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Drainsweeper.jpg

Drainsweeper Race put

Drainsweeper1.jpg

De start van de Drainsweeper Race

Quote: "Now, the moment we’ve all been waiting for … the Drainsweeper Race."
-- Announcer

De Drainsweeper Race was een onderdeel van de Roon Colonial Games en misschien wel de discipline waar de grootste eer kon mee worden behaald.

In deze discipline moesten drie maal drie toeren worden afgelegd op een Rockhopper terwijl een staaf werd doorgegeven aan de volgende teamspeler. Drie rijders legden dus elk drie ronden af. Het gevaar van deze race was dat in het centrum van de piste een gapende opening lag waarin tegenstanders elkaar moesten proberen te duwen. Een official van de race stond in deze opening klaar om zwaartekracht te regelen zodat de val zonder problemen zou verlopen.

In 15 BBY probeerde Governor Koong de Drainsweeper Race te saboteren omdat het Umboo Racing Team al drie jaar na elkaar deze koers had gewonnen. BUN Dingo schakelde BIX en Gee Long tijdelijk uit maar Mungo Baobab en C-3PO namen hun plaats in. Om het zekere voor het onzekere te nemen, nam Gaff de plaats in van de official die de zwaartekracht moest regelen. Elke persoon die in de ring belandde, zou te pletter slagen.

Uiteindelijk was het niet Auren Yomm die zou belandden in de put maar wel BUN Dingo bij wie de Turbo Coolant was vermengd geraakt met Mupple Juice.

Voor de vierde maal op rij wist het Umboo Racing Team de Drainsweeper Race te winnen.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki