Wikia

Yodapedia

Dressellian Projectile Rifle

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Dressellian Projectile Rifle
Dressellian Rifle.jpg
Product
Model:

Dressellian Projectile Rifle

Type:

Slugthrower

Ontwerp:

Dressellians

Specificaties
Capaciteit:

6 tot 12 kogels

Bereik:

300 meter

Massa:

4 kilogram

Affiliaties
Gebruikers:

Dressellians
Rebel Alliance

Het Dressellian Projectile Rifle was een primitief wapen dat erg efficiënt werd gebruikt door de Dressellians.

Bouw & UitzichtEdit

Het Dressellian Projectile Rifle was een middenlang geweer dat bestond uit hout en makkelijk te smelten metalen. Het had eveneens een riem om het wapen om zich te dragen. Het had een trekker en een plaats waar de kogels konden in geladen worden. Dit wapen kon zes tot 12 kogels afvuren alvorens het herlaad moest worden. Een pakket van twaalf kogels kostte 5 Credits.

De Dressellians maakten deze wapens met vrij primitieve en beperkte mogelijkheden. Door de lange loop haalde het wapen een bereik van 300 meter terwijl 150 meter het optimale bereik was. Met deze primitieve wapens slaagden de Dressellians erin om het Empire van Dressel te verdrijven en hen jarenlang het leven zuur te maken. De Bothans steunden de Dressellians en leverden hen regelmatig primitieve soortgelijke wapens zodat hun betrokkenheid onopgemerkt zou blijven.

Dressellians die de Rebel Alliance vervoegden, gebruikten ook nog steeds deze wapens. Orrimaarko hanteerde dit wapen.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki