Wikia

Yodapedia

Drexl Roosh

10.905pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Drexl Roosh
DrexlRoosh.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Rodian

Geslacht:

Man

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Overleden:

2 BBY

Wapen:

Vibrosword

Affiliatie:

Drexl's Raiders

Drexl Roosh was een mannelijke Rodian en de leider van Drexl's Raiders.

BiografieEdit

Drexl was ooit werkzaam voor het Galactic Empire. Hij werd echter verdacht van ten minste 38 gevallen van fraude, doordat hij niet functionerende onderdelen verkocht en aan illegale slavenhandel deed. Omdat hij gezocht werd voor zijn misdaden en geen zin had in een gevangenisstraf, vluchtte hij naar Raxus Prime. Op de planeet overzag hij een bergingsoperatie met een groep Rodians.

Drexl had een hekel aan de Jawas, maar nam ze toch in dienst voor diverse werkzaamheden op Raxus Prime. Ondanks zijn stoere voorkomen was hij in het geheim bang voor Kazdan Paratus, de doorgedraaide Jedi die ook op de planeet leefde. Drexl was niet vreemd van gevechten, maar liet liever zijn troepen voor hem vechten. Wanneer hij toch in de aanval moest, droeg hij een sterk pantser en een vibrosword.

Toen Galen Marek in 2 BBY naar Raxus kwam om Kazdan Paratus op te sporen, liep hij een gevecht binnen tussen Drexl's Raiders en de Scrap Guardians. Na dat Galen de droids en meeste Rodians had verslagen, verwees een van de overlevende Rodians Galen naar Drexl. Na dat Drexl hem vertelde waar hij Kazdan kon vinden ontstond er opnieuw een gevecht, dit maal tussen Galen en de Rodians. Drexl en al zijn maten kwamen hier bij om.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki