Wikia

Yodapedia

Droch-class Boarding Ship

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk4 Share

Droch-class Boarding Ship
CIS Boarding Craft.jpg
Product
Model:

Droch-class Boarding Ship

Klasse:

Gunship

Ontwerp:

Colicoid Creation Nest

Fabrikant:

Colicoid Creation Nest

Prijs:

43.000 Credits

Specificaties
Afmeting:

18,51 meter

Snelheid:

850 km/h

Bemanning:

1

Passagiers:

6

Vracht:

30 kilogram

Voorraad:

1 dag

Affiliaties
Affiliatie:

Confederacy of Independent Systems

Het Droch-class Boarding Ship - ook wel gekend als de Pod-Hunter of CIS Boarding Craft - was een ruimteschip dat werd gebruikt om andere schepen te enteren of te vernietigen.

UitzichtEdit

Het Droch-class Boarding Ship was een model Gunship dat werd gemaakt door het Colicoid Creation Nest. Het ontwerp was gebaseerd op de Toothspike Raptor, een gevaarlijk insect afkomstig uit de woestijnen van Colla IV.

Het schip zag eruit als een soort spijker totdat de scherpe drilboor zich in vier delen splitste en vervolgens het armor van schepen kon doorboren of kleinere schepen kon pletten. Daarna werden de 6 Battle Droids gelost die het schip moesten kapen. In het schip zaten de piloot en troepen die als boarding crew fungeerden. Een Droch-class Boarding Ship was bewapend met Light Laser Cannons en een sterke drilboor.

Omdat de CIS graag gestolen of gekaapte schepen gebruikte voor missies, werd het Droch-class Boarding Ship ontwikkeld zodat de schepen konden worden gekaapt zonder al te veel schade toe te brengen. De Droch-class Ships werden 'en masse' gelost op de schepen die men wou kapen.

GeschiedenisEdit

Na de Battle of Abregado werden deze schepen gelost door de Malevolence om overblijvende Escape Pods te vernietigen. Eén van deze schepen vernietigde Escape Pod 1977. De Escape Pod met Plo Koon aan boord werd niet vernietigd doordat Plo en de Clone Troopers slaagden om de Salvage Battle Droids en het schip te vernietigen.

De CIS gebruikte deze schepen ook als pods voor Commando Battle Droids te vervoeren en zodoende een meteorenregen te imiteren. Deze strategie werd gevolgd op de Rishi Moon.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki