Wikia

Yodapedia

Drone Barge

11.135pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Drone Barge.jpg

De Millennium Falcon reist mee op een Drone Barge

Een Drone Barge was een vrachtschip dat werd bestuurd door een Droid brein. Duizenden variaties waren op de markt gebracht die verschilden van fabrikant tot fabrikant en van de vracht die ze vervoerden.

MissiesEdit

Drone Barges werden ingezet waar er zware vrachten moesten worden ontruimd. Dit kon industrieel afval betreffen maar ook chemische stoffen, brandstof en andere goederen. Drone Barges vervoerden graan van Orron III, ijsblokken van Ohann en overtollig metaal van de scheepswerven op Kuat, Corellia en Fondor.

De Drone Barges hadden voldoende intelligentie om een sprong in Hyperspace te maken die hen leidde naar hun afspraak en ze konden reageren op bakens om te landen. Het brein kon ook de vracht checken en de aandrijfsystemen controleren. Drone Barges bezaten geen persoonlijkheid zoals andere Droids. Omdat het meer schepen dan Droids waren, werden ze gebouwd door fabrikanten van schepen, zoals Corellian Engineering Corporation. Gallofree Yards maakte een succesvol model alvorens het bedrijf failliet ging. De zwaarste Drone Barges werden geproduceerd door Corellian Engineering Corporation met onder andere de StarHauler-class Drone Barge.

Drone Barges hadden in principe geen ruimte voor organische wezens. Er was zeer weinig zuurstof, geen kamers of comfort. Personen konden desnoods gedurende een korte reis overleven op deze schepen.

Vele Drone Barges keerden nooit terug van hun reis en raakten verloren onderweg of werden gekaapt door piraten of schroothandelaars. Fabrikanten hielden rekening met deze verliezen en besteedden zelden aandacht aan het verdwijnen van een Drone Barge.

GeschiedenisEdit

Het was de Trade Federation die het idee van de Drone Barge voor het eerst in de praktijk omzette.

De jonge Han Solo ontsnapte in een Drone Barge en kwam uiteindelijk op Ylesia terecht. Tijdens de Galactic Civil War vluchtte Luke Skywalker ooit met een Drone Barge van Darth Vader op Fondor.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki