Wikia

Yodapedia

Duel on Tatooine (32 BBY)

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Duel on Tatooine (32 BBY)
JinnvsMaul.jpg
Conflict:

Invasion of Naboo

Datum:

32 BBY

Locatie:

Dune Sea (Tatooine)

Terrein:

Grond

Inzet:

Gevangenname van Queen Amidala

Uitkomst:

Ontsnapping van Amidala
Terugkeer van de Sith

Partijen

Sith Order

Jedi Order

Aanvoerders

Darth Maul

Qui-Gon Jinn

Verliezen

Geen

Geen

JinnvsMaul Trevas.jpg

Qui-Gon vs Darth Maul

Quote: "He was trained in the Jedi arts. My only conclusion can be that it was... a Sith Lord."
-- Qui-Gon Jinn

Het Duel on Tatooine was een gevecht tussen Qui-Gon Jinn en Darth Maul dat plaatsvond in 32 BBY.

AanvangEdit

Nadat Amidala na de Invasion of Naboo op Tatooine was geland met het J-Type 327 Nubian Starship spoorde Darth Maul hen op en stuurde drie DRK-1 Probe Droids die op zoek moesten gaan naar Amidala.

Na de Boonta Eve Challenge vernietigde Qui-Gon Jinn één van deze Probes. Qui-Gon vond het ontwerp van deze Droid zo vreemd dat hij onraad rook en Anakin aanzette om het op een lopen te zetten naar het schip. Ondertussen was één van de Probes teruggekeerd naar Maul met de locatie van het schip van Amidala.

DuelEdit

Toen het J-Type 327 Nubian Starship in zicht kwam, naderde Darth Maul op Bloodfin zijn doelwit en sprong van de Speeder Bike af. Qui-Gon Jinn zei dat Anakin moest vluchten naar het schip terwijl hij de geheimzinnige aanvaller probeerde af te houden.

Panaka en Obi-Wan Kenobi zagen dat Qui-Gon aan het duelleren was en vlogen het schip tot net boven de Jedi Master die met een Force Jump de laadramp betrad. Darth Maul bleef achter op Tatooine.

NaweeënEdit

Na het gevecht oordeelde Qui-Gon dat de aanvaller achter Amidala aanzat. Toen hij later voor de High Jedi Council verscheen, verklaarde Qui-Gon dat deze aanvaller zeer bekwaam was in de Jedi gevechtstechnieken en dat hij vermoedde dat hij een Sith Lord was. Dit was uiteraard een zeer grote verrassing aangezien de Jedi vermoedden dat de Sith al 1.000 jaar waren uitgestorven.

Bij hun terugkeer naar Naboo moesten Qui-Gon Jinn en Obi-Wan Kenobi Amidala blijven beschermen in de hoop om zo de Sith Lord te kunnen lokken en hem te verslaan.

Achter de SchermenEdit

  • In de comic kan Maul zich vastklampen aan de ramp van de 327 Nubian maar tijdens het opstijgen moest hij loslaten.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki