Wikia

Yodapedia

Duelist Elite

11.135pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Duelist Elite
Duelist Elite.jpg
Product
Model:

Duelist Elite Training Droid

Klasse:

Klasse 4

Fabrikant:

Trang Robotics

Prijs:

11.330 tot 275.000 Credits

Functies
Taken:

Duelleren

Duelist Elite SG.jpg

Duelist Elite vs Padawan

De Duelist Elite Training Droid was een zeer gespecialiseerde Droid gemaakt door Trang Robotics. De kostprijs van een Duelist Elite was onbetaalbaar voor de gewone burger.

UitzichtEdit

De Duelist Elite zag er wat uit als een 2-1B Surgical Droid maar de ledematen van de Duelist Elite waren langer en flexibeler. De gewrichten konden alle poses aannemen en de Droid bezat een uitstekend evenwichtgevoel. Een rode cirkel op de borst gaf een luide biep weer wanneer deze werd geraakt waardoor de Droid uitviel.

Elke hand van de Elite bezat grijpvingers waardoor zwaarden, rapieren en degens perfect pasten. Elke Droid werd uitgerust met drie modellen rapieren, zijnde saber, foil en epee, om de klassieke stijlen te kunnen uitoefenen.

De Droid bezat zeer goede sensors rond zijn hoofd, in een straal van twee meter.

GebruikEdit

Trang Robotics maakte de Duelist Elite zodat de Droid generatie na generatie diende als een zeer goede trainer voor schermers. Met weinig moeite kon met de droid aanpassen om andere meleewapens te gebruiken. De cognitieve matrix in zijn programmatie zorgde ervoor dat de Droid zwakheden bij de tegenstander kon ontdekken en deze ook kon uitbuiten. Een Elite met een kromme sabel op “expert niveau” kon zijn opponent makkelijk in stukken hakken.

De modellen van Trang waren zeer exclusief en niet meer dan veertig werden er elk jaar van geproduceerd voor de exorbitante prijs van 275.000 Credits.

De Duelist Elites werden gebruikt door aristocraten die hen als een statussymbool geschouwden. Daarom waren de Droids erg verfijnd in de omgang en werden ze geacht in staat te zijn om beleefd te reageren tegen gasten en hun meesters. Vaak ontpopte de Duelist Elite zich op een natuurelijke wijze als het hoofd van huishoudelijke Droids.

De ex-piraat Raskar gebruikte zo’n droids op Antipose om zijn schermtechnieken op niveau te houden. Ook Darth Vader bezat enkele Duelts Elites maar omwille van zijn ietwat brute stijl werd er gekozen voor andere schermpartners. Ook Darth Sidious gebruikte Duelist Elites om Darth Maul te testen.

Raalo, een Toydarian Droidhandelaar, herinnerde zich een verhaal van de Duelist Elite QX-73 van Laman. Deze Droid wilde een Protocol Droid en een Astromech Droid ruilen tegen een Lightsaber. Raalo had de indruk dat de Droid dacht dat hij een Jedi was.

ModificatiesEdit

  • Lightsaber Sparring Partner: Sommige Jedi die afkomstig waren uit rijke families en nog steeds financieel werden ondersteund, konden rekenen op een Duelist Elite als sparring partner. Trang Robotics schonk een model aan de Jedi Order maar Mace Windu vond dat de Droid niet de geschikte tegenstander was voor Padawans.
  • Sith Weaponmaster: Duelist Elites die in de handen van de Sith vielen, werden vaak aangepast tot een soort van Assassin Droids met een brede waaier aan wapens die werden uitgerust.
  • Stiletto Droid: Deze variatie werd gebruikt door de adellijke geslachten in de Tapani Sector. De Stiletto Droid werd geacht een rol te spelen in intriges door het uit te rusten met een beperkt aantal wapens die 'toevallig' een rivaal zouden kunnen doden in een duel.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki