Wikia

Yodapedia

Dusty Duck

10.833pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Dusty Duck
Dusty Duck.jpg
Specificaties
Model:

Custom

Klasse:

Light Freighter

Kleur:

Grijs

Affiliaties
Eigenaar:

Aneesa Dym

Affiliatie:

Smokkelschip

Quote: "Duck's not meant for flying. At least, not for too long."
-- Aneesa Dym's vader

De Dusty Duck was een naar maat gemaakte Light Freighter, en eigendom van Aneesa Dym.

GeschiedenisEdit

Aneesa Dym was een Pa'lowick, die op Nar Shaddaa was geboren en opgevoed door haar vader. Zij deed dienst als copilot van het schip, dat gebouwd was op zijn ontwerpen. De naam was gedeeltelijk afgeleid van een watervogel die op Naboo leefde, de Duck. De term Dusty kwam door het feit dat het schip wel eens kuren vertoonde, waardoor menig landing werd gemaakt op kale planeten.

Toen Aneesa's vader door een kwade klant van achteren werd neergestoken, werd Aneesa de eigenaar en enig bemanningslid van het schip. Ze reisde ermee door het universum, achter het tuig aan dat haar wees maakte. Haar zoektocht leidde haar naar veel afgelegen planeten, maar elke keer weer vond zij niet wat zij zocht. Na een poosje kwam zij Rango Tel tegen, die de moordenaar van haar vader versloeg. Aneesa bood hem haar diensten als piloot aan en met de Dusty Duck gingen zij achter Tel's volgende prooi aan, Kam Nale.

Die zoektocht leidde hen vervolgens naar Tatooine, waar Aneesa de Dusty Duck juist buiten Mos Espa aan de grond zette. Ze bleef in het schip wachten terwijl Tel achter Nale aan ging. Ze kocht een aantal DUM-Series Pit Droids, die het nodige onderhoud pleegden op de Dusty Duck. Tijdens Tel's afwezigheid viel de Dusty Duck echter in het oog van een DRK-1 Probe Droid, die kort daarna werd vernietigd door Qui-Gon Jinn. De eigenaar van de droid, Darth Maul, ging naar de Dusty Duck om verhaal te halen en om Aneesa te ondervragen over de locatie van de Jedi. De verwarde Aneesa wist echter compleet niet waar het over ging en kon de Sith Lord geen antwoord geven. Dat werd haar dood.

De Dusty Duck bleef onbemand achter, en werd onderwerp van lokale spookverhalen. De Pit Droids bleven eveneens achter om hun laatste bevel uit te voeren. Ze herbouwden het schip tot in perfecte staat, maar de Dusty Duck zou helaas nooit meer opstijgen.

Achter de SchermenEdit

  • Het verhaal voor de Dusty Duck werd ontwikkeld via What's the Story door Hedec Ga.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki