Wikia

Yodapedia

Dyer

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk4 Share

Dyer
Dyer.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Overleden:

4 ABY?

Titel/Rang:

Colonel

Functie:

Imperial Officer

Affiliatie:

Galactic Empire

Quote: "Freeze!"
-- Colonel Dyer

Dyer was in 4 ABY een Imperial Army Colonel gestationeerd op Endor.

Biografie

Dyer was verantwoordelijk voor de verdediging van de bunker die de Shield Generator beschermde. Dyer was een echt leidersfiguur die nauw met Jerjerrod samenwerkte om de defensieve regelingen van de bunker zo goed mogelijk te regelen. In zijn taak kreeg hij assistentie van Lieutenant Grond.

Dyer droeg een volledig zwart uniform zonder enig insigne of Code Cylinder. Toch droeg hij de rang van Colonel. Toen de Rebel Alliance op Endor was geland en later de bunker mocht binnendringen van de Imperials, kreeg Dyer de opdracht om troepen in reserve te houden. Toen Han Solo de eerste maal explosieven wou plaatsen in de bunker, beval Dyer hem te stoppen. Solo smeet de explosieven tegen Dyer aan die in een afgrond stortte.

Het was niet geweten of Dyer de val overleefde en of hij kon ontsnappen toen de bunker werd opgeblazen tijdens de Battle of Endor. Dyer had aanleg voor de Force maar had daar vermoedelijk zelf geen idee van.

Achter de Schermen

  • Dyer werd gespeeld door Ben Burtt.
  • Het 'vreemde' outfit van Dyer zonder insignes is te wijten aan het feit dat John Mollo niet meer betrokken wij bij Episode VI.

Verschijning

Bron

Around Wikia's network

Random Wiki