Wikia

Yodapedia

Dynamic-class Freighter

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Dynamic-class Freighter
Dynamic-class.jpg
Product
Model:

Dynamic-class Freighter

Klasse:

Transport

Fabrikant:

Core Galaxy Systems zustermaatschappij

Prijs:

80.000 Credits

Specificaties
Afmeting:

24,00 meter

Snelheid:

800 km/h

Hyperdrive:

Klasse 3.0

Bemanning:

2

Passagiers:

6

Vracht:

60 ton

Voorraad:

2 maand

De Dynamic-class Freighter was een zeer taai en zeldzaam ruimteschip waarvan het ontwerp uit de eerste jaren van de Republic dateerde.

UitzichtEdit

De Dynamic was zo’n 24 meter lang en bestond uit een halve cirkel, aangevuld met nog extra delen waardoor het schip een licht cirkelvormige verschijning had. De motoren (met Hyperdrive 3.0) bevonden zich achteraan. In het voorste deel was de cockpit, de ontspanningsruimte en de vertrekken voor de passagiers. De halve cirkel bevatte naast de motoren, ook nog vrachtruimte.

De Dynamic was standaard gewapend met een double Laser Cannon.

MissiesEdit

De Dynamic naam werd aan dit soort schip gegeven omdat het zeer makkelijk aan te passen en te verbouwen was. Het feit dat men echt nog bijna op ambachtelijke wijze deze schepen maakte, zorgde ervoor dat aanpassingen goed konden gebeuren. De Dynamic was niet ontzettend snel of krachtig, het was een schip dat duurzaam was en ondanks aanpassingen even efficiënt kon blijven opereren.

Het standaardmodel had wel geen indrukwekkende Deflector Shields of bewapening maar de bouwers ervan hadden ervoor gezorgd dat dit makkelijk kon worden aangepast. Omdat de Dynamic ook passagiers kon vervoeren, en niet enkel vracht, was het een zeer bruikbaar schip.

GeschiedenisEdit

De Dynamic-class werd ontwikkeld door een zustermaatschappij van Core Galaxy Systems op de planeet Transel. De Dynamic was een zeldzaam type schip omdat het slechts in één fabriek werd gemaakt. Core Galaxy Systems had een onafhankelijk bedrijf opgekocht gedurende een periode van uitbreiding waardoor er een plaats vrijkwam om de Dynamic te maken.

In de volgende jaren werd er weinig aandacht besteed aan de fabriek waardoor de Dynamic bleef van de band rollen. Core Galaxy Systems merkte daar weinig van omdat men slechts schip per schip maakte.

De bekendste Dynamic-class was vermoedelijk de Ebon Hawk, een schip dat een belangrijke rol speelde in de Jedi Civil War rond 3.963 BBY.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki