Wikia

Yodapedia

E-2 Asteroid Miner

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

E-2 Asteroid Miner
E-2 Asteroid Miner.jpg
Product
Model:

E-2 Asteroid Miner

Klasse:

Transport

Fabrikant:

Byblos Drive Yards

Prijs:

20.000 Credits

Specificaties
Afmeting:

110 meter

Snelheid:

900 km/h

Hyperdrive:

Klasse x12

Bemanning:

14

Passagiers:

150

Vracht:

200 ton

Voorraad:

1 week

De E-2 Asteroid Miner was een schip dat rond 4.000 BBY werd gebruikt om asteroïden te mijnen.

UitzichtEdit

Een E-2 Asteroid Miner leek misschien klein – door het uitzicht van een insect – maar het schip was toch zo’n 100 meter lang. Het had 14 bemanningsleden en kon zo’n 150 passagiers vervoeren.

De E-2 had zes zijwaartse grijpklauwen waarmee het zich kon vasthechten aan asteroïden of andere oppervlakten. Vooraan had de E-2 een Plasma Drill waardoor het mineralen en stoffen uit de grond kon zuigen. Het voorste deel van het schip bevatte de brug en de commandopost. Aan de zijkant was een ring gevestigd waar schepen konden dokken.

De E-2 had een vreselijk trage Hyperdrive (Klasse x12) vergeleken met de schepen uit de Galactic Civil War.

MissieEdit

De E-2 werd rond 4.000 BBY vooral gezien in Asteroid Fields waar de schepen de mineralen uit de asteroïden zogen. De E-2 nam een asteroïde mee in de grijpklauwen en vervolgens werden de rotsen in stukken gesneden en de nog kleinere stukken opgezogen. De stoffen werden in het schip zelf verwerkt en het gefilterde deel belandde meteen in tanks in de vrachtruimte. Eigenlijk waren deze schepen een alternatief voor een Tractor Beam.

De E-2 werd bemand door 4 bestuurders, 10 man op de brug en een hele hoop mijnwerkers.

GeschiedenisEdit

De piratenkapitein Finhead Stonebone had twee E-2 Asteroid Miners omgebouwd tot piratenschepen, de Marauder Starjacker en de Stenness Raider vielen in opdracht van Bogga the Hutt Ithullian Ore Haulers aan.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki