Wikia

Yodapedia

E4 Baron Droid

10.911pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
E4 Baron Droid
E4 Baron Droid.jpg
Product
Model:

E4 Baron Droid

Klasse:

Klasse 4

Fabrikant:

Baktoid Combat Automata

Specificaties
Hoogte:

2,40 meter

Functies
Taken:

Vernietigen

Affiliatie:

CIS
Trade Federation

Quote: "Send two more Baron Droids to kill Shu Mai, and order a dozen to work as my bodyguards."
-- Nute Gunray

De E4 Baron Droid was een Battle Droid die voor het eerst werd gebruikt tijdens de Invasion of Naboo in 32 BBY.

UitzichtEdit

De E4 leek op een B2 Super Battle Droid zonder ‘hoofd’ en met een zandkleur in plaats van de grijze kleur. De Droid was 2,40 meter groot, had twin Blaster Cannons in de handen en was beschermd door een Arcetron pantser.

De Droid had een stevig stel benen en was bijzonder sterk. De enige Photoreceptor diende ook als sensor om de wapens te richten. Het was ook een fel licht dat in duisternis werd gebruikt.

TakenEdit

De E4 werd door Baktoid ontwikkeld als een algemene beveiligingsdroid. De Droid had een zeer sterk pantser maar kon toch worden neergehaald met geconcentreerd vuur omdat het geen persoonlijke Deflector Shields had. De Droid was vrij sloom maar kon wel lange tijd worden ingezet en kon onafhankelijk fungeren van een Droid Control Signal.

GeschiedenisEdit

De E4 Baron Droids waren net op tijd klaar om te worden ingezet als experiment tijdens de Invasion of Naboo door de Trade Federation. Nute Gunray was destijds verwikkeld in een conflict met de Commerce Guild en hoopte de Droids te gebruiken als zijn lijfwachten. Door de invasie van Naboo kon Gunray zijn droom zelfs sneller realiseren.

Obi-Wan Kenobi kwam deze droids voor het eerst tegen op Coruscant waar hij een onderzoek pleegde naar het Black Heth Syndicate. Op Naboo kwam hij ze daarna nog tegen in de moerassen en in de tunnels onder Theed. Tijdens de invasie leerde men snel deze Droids te ontwijken door uit te kijken voor hun felle lichtstraal.

De meeste E4 Baron Droids werden vernietigd tijdens de Invasion of Naboo maar Baktoid bleef deze modellen wel maken tijdens de Clone Wars. De E4 was toen een verouderd model omwille van talloze nieuwe Battle Droids.

Sommige militias bleven deze Droids gebruiken. Zo namen E4 Baron Droids de controle over Arzid in 16 ABY om er met een ijzeren hand te regeren.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki