Wikia

Yodapedia

EC-17 Hold-out Blaster

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
EC-17 Hold-out Blaster
Scout Trooper Blaster.jpg
Product
Model:

Scout Trooper Blaster Pistol

Type:

Hold-Out Blaster

Fabrikant:

BlasTech Industries

Affiliaties
Gebruikers:

Galactic Republic
Galactic Empire

Scout Trooper close.jpg

Scout Trooper met wapen

Quote: "Freeze! Come on, get up."
-- Oberk

De EC-17 Hold-out Blaster was een standaardwapen van de Imperial Scout Trooper.

Uitzicht & FunctieEdit

De Scout Troopers waren een gespecialiseerde divisie Stormtroopers met een zeer specifiek profiel. Daarom werd er ook een speciaal wapen ontwikkeld voor de Scout Troopers.

De Scout Trooper Blaster Pistol werd al door het 41st Elite Legion gebruikt op Kashyyyk tijdens de Clone Wars maar tijdens de Galactic Civil War werd het langzaamaan het standaardwapen van de Scout Trooper.

Het wapen was eigenlijk een Hold-out Blaster met een zeer beperkte reikwijdte en een beperkt aantal schoten. De Blaster paste onderaan aan de zijkant van de laars van de Scout Trooper zodat het wapen tijdens het vliegen vrij makkelijk kon worden bovengehaald. Het wapen bezat een kijker die was afgesteld op de helm van de Scout Trooper. Het wapen bezat overigens een veel grotere trefkracht dan een ander wapen van dezelfde grootte. Via een mini-krachtcel werd het wapen aangedreven.

De Blaster had ook geen trekker omwille van de dikke handschoenen die de Scout Troopers moesten dragen op hun 74-Z Speeder Bikes. Het wapen reageerde wanneer er een bepaalde druk werd gevoerd met twee vingers.

Het gebruiken van deze wapens was niet altijd eenvoudig voor de Scout Trooper, zeker niet tijdens de vlucht. In 4 ABY maakte Leia Organa kennis met de gevaren van deze wapens tijdens de infiltratie op Endor.

Achter de SchermenEdit

  • Dit wapen kreeg na 32 jaar eindelijk een modelnaam in 'Ultimate Star Wars'.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki