Wikia

Yodapedia

EE-3 Blaster Carbine

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

EE-3 Blaster Carbine
EE-3.jpg
Product
Model:

EE-3

Type:

Blaster Carbine

Fabrikant:

BlasTech Industries

Specificaties
Capaciteit:

30

Bereik:

250 meter (max.)

Affiliaties
Gebruikers:

Boba Fett
Sugi

De EE-3 Blaster Rifle was een model Blaster Carbine Rifle gemaakt door BlasTech Industries.

GebruikEdit

De EE-3 verwierf faam doordat de Bounty Hunter Boba Fett het wapen adopteerde als zijn voornaamste wapen. In tegenstelling tot de stijlvolle WESTAR-34 Blaster Pistols van zijn vader Jango Fett, koos Boba voor de kracht van de EE-3.

Boba was echter niet helemaal tevreden over de EE-3 en voegde een aantal aanpassingen toe. Zo zaagde hij de loop van de blaster af en verwijderde hij de steun. Deze verving hij door een afneembare en kleinere steun zodat hij de EE-3 met één hand kon gebruiken. Bovenaan voegde hij een kijker toe die overeenstemde met de Scom-link in zijn helm. Door de loop af te zagen, werd de EE-3 nog krachtiger.

Op Cloud City nam Fett Luke Skywalker onder vuur toen hij hem had opgemerkt in de gangen van de wolkenstad. Boba Fett sleutelde voortdurend aan zijn EE-3. Nadat hij Han Solo had gevangen genomen op Bespin paste hij de loop en de handgreep nogmaals aan.

Tijdens de Battle of Carkoon hakte Luke Skywalker de loop van de EE-3 in stukken met zijn Lightsaber. Hoewel Boba Fett andere wapens tot zijn beschikking had, viel hij niet lang later in de muil van de Sarlacc.

Ook de Zabrak Sugi gebruikte een ESB Blaster Rifle.

Achter de SchermenEdit

  • De EE-3 is eigenlijk een aangepaste Webley & Scott No.1 Mark 1 Flare Gun gebruikt door Britse paracommando’s in WO II.
  • In 'Ultimate Star Wars' wordt zowel ESB als EE-3 gebruikt als naam voor dit wapen, maar er wordt aangenomen dat ESB een fout is.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki