Wikia

Yodapedia

EV-A4-D

11.134pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
EV-A4-D
A-4D promo.jpg
Specificaties
Model:

A4 Laboratory Assistant Droid

Kleur:

Bruin

Programmering:

Mannelijk

Lengte:

1,74 meter

Biografie
Eigenaar:

General Grievous

Taken:

Huisbewaarder
Arts

Affiliatie:

General Grievous

A-4D.jpg

A-4D

Quote: "If you were a better fighter, we wouldn’t be having this conversation, Master."
-- A-4D

EV-A4-D, beter bekend als A-4D was een aangepaste EV Supervisor Droid die fungeerde als huisbewaarder van Grievous' Castle op Vassek.

BiografieEdit

A-4D was eigenlijk een A4 Laboratory Assistant Droid. De Droid bevatte allerlei extra armen en functies die dienden om als persoonlijke lijfarts van Grievous te kunnen fungeren. Zo had hij een arm met vloeistoffen aan, een nauwkeurige grijptang, een chirurgische laser en een hand die een plateau vastnam voor extra hulpmiddelen. In het fort hingen tal van reserveonderdelen die dienden om Grievous te genezen (repareren) indien nodig. Hoe Grievous was ontstaan wist A-4D niet meer want dat deel van zijn geheugen was weggeveegd in een Memory Wipe.

A-4D begon zijn loopbaan als een Supervisor Droid in een hospitaal op Tauber. Daar verbeterde hij de efficiëntie van de Droids van de staf van het hospitaal op een dramatische wijze die de dokters verontrustend vonden. Toen A-4D opdracht aan de Droids gaf om zonder pijnstillers te werken, werd hij terug naar MerenData gestuurd en kwam in terecht in de handen van de IBC. Zij wezen hem vervolgens toe aan Grievous

De relatie die A-4D met Grievous had was vrij sterk. De Droid mocht onbestraft allerlei opmerkingen maken over zijn meester die andere Droids het leven hadden gekost. Grievous kon A-4D vermoedelijk verdragen omdat hij wist dat de Droid kwaliteiten had die soms nodig waren. A-4D moest op Vassek ook Gor eten geven, de IG-100 MagnaGuards onderhouden en het kasteel in orde houden. Toch vond A-4D deze taken onvoldoende en verlangde hij naar meer activiteit en actie.

Tijdens de Mission to Vassek in 22 BBY moest A-4D Grievous helpen door hem nieuwe benen, een nieuwe arm en een nieuwe gezichtsplaat te geven. Op het einde van het duel werd A-4D gedood nadat hij Nahdar Vebb en Kit Fisto had afgezonderd van elkaar. Fisto was A-4D echter genaderd en sneed de stoel en de Droid in twee stukken.

A4-D werd echter gerepareerd en nam samen met Grievous deel aan de belegering van Dorin.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki