Wikia

Yodapedia

EW-3 Midwife Droid

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

EW-3 Midwife Droid
Chroon Machine.jpg
Product
Model:

EW-3 Midwife Droid
Chroon-Tan B-Machine

Klasse:

Klasse 1

Ontwerp:

Kallidahin

Fabrikant:

Polis Massa Pria Assemblage

Prijs:

5.870 Credits

Specificaties
Hoogte:

1,16 meter

Uitrusting:

Repulsorlift
Vocabulator

Functies
Taken:

Verloskundige
Kinderzorg

Affiliatie:

Polis Massan

Chroon Machine1.jpg

EW-3 op Polis Massa

Quote: "Oobah, oobah."
-- EW-3 op Polis Massa

De EW-3 Midwife Droid, ook wel bekend als Chroon-Tan B-Machine of Polis Massa Midwife Droid, was een Klasse 1 droid die gespecialiseerd was in het ter wereld brengen van kinderen.

UitzichtEdit

De EW-3 werd gemaakt door de Polis Massa Pria Assemblage en was 1,16 meter hoog. Het gezicht van de Droid leek op het emotieloze gelaat van de Kallidahin en de droid bewoog zich voort door Repulsorlifts. Ze was uitgerust met een zachtaardige stem die kon aangepast worden zodat andere species deze stem konden waarnemen. De sensoren van de droid konden de patiënt in de gaten houden en het hart, bloeddruk en ademhaling checken.

In plaats van handen had de EW-3 twee zachte 'vinnen'. Deze werden gebruikt om de baby te helpen verlossen uit de buik van de moeder. Deze vinnen waren zacht en warm, net als een kussen op het lichaam van droid die de baby verwarmde wanneer hij of zij ter leven kwam. De EW-3 voerde dan ook meteen metingen uit om te zien of de baby gezond was. De droid bezat ook een aantal reservoirs met voedingsstoffen die de baby tot zich kon nemen.

TakenEdit

Omdat de Kallidahin een weinig bekend species waren, wisten nog minder personen dat zij ook droids maakten in de Polis Massa Pria Assemblage. Die droids waren meestal units die hen hielpen bij de archeologische opgravingen of mijndroids. Omdat de Polis Massan zich continu bezighielden met de opgravingen maakten ze ook Droids om andere taken te volbrengen.

De EW-3 was één van die Droids en was gemaakt om de vrouwelijke Kallidahin te helpen met de bevalling. De droid werd echter ook ingezet in ziekenhuizen, kinderdagverblijven en praktijken in heel het universum om te zorgen voor de jonge patiënten. Sommige EW-3 units fungeerden als verplegers dokters die een assistent nodig hadden in hun praktijk.

GeschiedenisEdit

In 19 BBY speelde een EW-3 van Local Dig een cruciale rol in de geschiedenis van het universum door op Polis Massa Padmé Amidala te helpen met de bevalling van haar tweeling. De dokter van Local Dig, Selif Xam ontdekte dat Padmé zwanger was en haalde er meteen een EW-3 bij om hem te assisteren.

Dankzij de hulp van de droid werden Luke en Leia op de wereld gezet. Padmé zelf kon echter niet meer gered worden maar de EW-3 Midwife had haar taak perfect uitgevoerd.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki