Wikia

Yodapedia

Ebon Hawk

10.830pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Ebon Hawk
Ebon Hawk.jpg
Specificaties
Model:

Dynamic-class

Klasse:

Transport

Kleur:

Grijs en bruin

Affiliaties
Eigenaar:

Davik Kang
Revan
Jedi Exile

Affiliatie:

The Exchange
Lost Jedi

De Ebon Hawk was een Dynamic-class Freighter dat tijdens de Jedi Civil War functoineerde.

GeschiedenisEdit

Het 24 meter lange schip was oorspronkelijk eigendom van Davik Kang, een crimineel die aan het hoofd stond van The Exchange op Taris. Davik noemde het schip het beste wat hij ooit gestolen had, waarschijnlijk was het daarvoor eigendom van Ratrin Vhek. Nadat de Endar Spire was vernietigd boven Taris, werd de Ebon Hawk gestolen van Davik door Revan en zijn reisgenoten.

Carth Onasi, een overlevende van de Endar Spire, vloog het schip op de zoektocht van Revan en Bastila Shan naar Darth Malak en zijn vloot. Deze zoektocht bracht de Ebon Hawk langs Dantooine, Tatooine, Kashyyyk, Manaan en Korriban, om tenslotte neer te storten op Lehon. Na te zijn gerepareerd, konden Revan en zijn team aan boord komen van de Star Forge, waar Revan een einde bracht aan Malak en zijn heerschappij. Daarna verdween Revan met de Ebon Hawk naar onbekend gebied, op zoek naar de rest van de Sith.

Jaren later dook het schip weer op bij Peragus II. De Ebon Hawk werd toen gebruikt door de Jedi Exile op haar missie om de Sith te vernietigen. Hoewel het schip zwaar beschadigd was, werd het grotendeels opgeknapt door T3-M4 en kon de Exile het gebruiken op haar reizen langs Nar Shaddaa, Dantooine, Onderon en Korriban. Hoewel het schip neerstorte op Malachor V, was het nog steeds in staat te vliegen. Nadat de Exile de Sith Lords Darth Sion en Kreia had verslagen, reisde ze met de Ebon Hawk naar onbekend gebied, op zoek naar Revan.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki