Wikia

Yodapedia

Echo Base Trooper

10.843pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Echo Base Trooper
Specforces6.jpg
Organisatie
Behoort tot:

Alliance Special Forces

Affiliatie:

Rebel Alliance

Bevelhebber:

General Carlist Rieekan
Colonel Ledick Firest

Species:

Mens, anderen

Details
Bewapening:

A-280 Blaster Rifle
DL-21 Blaster Pistol
Mark II Medium Repeating Blaster Cannon

Stationering:

Hoth

Conflicten:

Battle of Hoth

De Echo Base Troopers waren de Alliance Special Forces die actief waren op Hoth. Deze troopers wonnen tijdens de Battle of Hoth kostbare tijd zodat de Echo Base kon worden ontruimd. Helaas moesten veel troopers deze heldhaftige daad bekopen met hun leven zodat hun strijdmakkers het Empire op een andere dag zou kunnen verslaan.

OorsprongEdit

Echo Base Troopers waren eigenlijk Alliance Special Forces. Zij stonden steeds in voor de bescherming van de bevelhebbers van de Alliance. Op Hoth waren het ‘Wilderness / Rangers’ die werden ingezet omwille van hun terreinkennis (ook de Commando’s op Endor waren ‘Rangers’). Meer dan 600 troopers zouden uiteindelijk sneuvelen in de Battle of Hoth.

Taak & OpstellingEdit

De taak van de Echo Base Troopers was simpel, namelijk de Imperials zo lang mogelijk tegenhouden zodat er zoveel mogelijk schepen Hoth konden verlaten. De loopgraven waren opgesteld om de Echo Base te beschermen net als verschillende Echo Stations waarin verkenners de boel in de gaten hielden. De eerste grote verdedigingsgordel was Beta Outpost. Aangezien de Echo Base was gebouwd onder de Clabburn Range, moest het Empire de basis veroveren om de South Ridge te bereiken waar de transportschepen stonden opgesteld.

Echo Base Troopers.jpg

Echo Base Troopers in de trenches

Uitrusting & WapensEdit

Uiteraard waren de Echo Base SpecForces uitgerust met aangepaste kledij. Hun kledij was bestemd tegen de barre weersomstandigheden en ze droegen een extra vest die werd verwarmd door hun backpack. Dit backpack bevatte nog een comlink (verbonden aan het hoofd) en een krachtbron om een voorwerp op aan te schakelen. Hun hoofd was volledig beschermd en kon nog extra worden beschermd door een sjaal of sneeuwbril. Echo Base Troopers hadden twee herkenningspunten qua rang. De eerste is een plaatje met blokjes aan hun comlink op de vest. NCO personeel had grijs met rode blokjes. Daarnaast hadden zij op de rechtermouw aan hun schouder een rooster staan met vakjes. Bijna alle troopers hadden daarin één rood en één blauw vakje. Enkel sommige officieren hadden er drie blauwe in plaats van één.

Elke trooper was gewapend met een BlasTech A-280 Blaster Rifle, één van de krachtigste Blasters in het arsenaal van de Alliance. Verder waren ze ook extra bewapend met een BlasTech Industries DL-21 Blaster Pistol en granaten. In de loopgraven konden de Troopers rekenen op verschillende artillerie wapens zijnde de Merr Sonn Mark II Medium Repeating Blaster Cannon, de Golan Arms DF.9 Anti Infantry Laser Battery en de Atgar 1.4 FD P-Tower. Er werd ook nog een ander type wapen gebruikt in de loopgraven zelf. Dit was vermoedelijk een Light Repeating Blaster.

Bekende Echo Base TroopersEdit

Unnamed Echo Base Trooper Officer.jpg

Echo Base Trooper Officer zonder naam

Achter de SchermenEdit

  • Veel Echo Base Troopers waren medewerkers van het Noorse Rode Kruis die bij de second unit de veldslag filmden.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki