Wikia

Yodapedia

Edcel Bar Gane

10.943pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Edcel Bar Gane
EdcelBarGane.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Roonan

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Geen

Oogkleur:

Grijs/Blauw

Biografie
Thuiswereld:

Roona

Titel/Rang:

His Excellency

Functie:

Senator van Roona

Affiliatie:

Galactic Republic

Quote: "Will the Senator from Ryloth cease from jumping to conclusions and think through the situation for once. After the death of Senator Moe, perhaps Tikkes feared for his life on Coruscant and sought safer ground."
-- Edcel Bar Gane, over de ontsnapping van Tikkes

Edcel Bar Gane was een Roonan Senator tijdens de Republic en hij had een onverwachte intolerantie jegens anders soorten.

BiografieEdit

Hij vertegenwoordigde zijn thuiswereld Roona in de Galactic Senate en was de eerste Senator die de Vote of No Confidence van Queen Amidala aan Chancellor Finis Valorum in 32 BBY ondersteunde.

Bar Gane had al eerder kritiek gegeven op de acties van Valorum, die volgens hem de Republic polariseerde en opsplitste. Hij werd daarin bijgestaan door collega's Orn Free Taa en Toonbuck Toora. Senator Bar Gane stond ook samen met collega Tikkes aan het hoofd van een onderzoekscommissie rond de explosie van een vrachtschip van Xizor Transport Systems bij het Baobab Merchant Fleet Complex op Manda.

Tijdens de Clone Wars bleef Bar Gane zetelen in de Senate. Na de aanslag van Dooku op Coruscant met de Demolition Droids was Bar Gane een van de Senates die zijn woede uitte over die gebeurtenis.

Achter de SchermenEdit

  • Soms ook Edcel Bar Gan genoemd.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki