Wikia

Yodapedia

Eellayin

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Eellayin
Herkomst
Thuisplaneet:

Polis Massa

De Eellayin waren een uitgestorven intelligent species dat leefde op Polis Massa.

De Eellayin leefden in ondergrondse grotten. Details over de ramp waardoor zowel Polis Massa als zijzelf werden vernietigd, waren zeer schaars.

Rond 519 BBY begonnen de Kallidahin met een groots mijnproject op Polis Massa en omdat deze opgravingen zo lang bleven duren, werd hun oorspronkelijke naam vergeten en kregen ze de naam Polis Massan toebedeeld. Uiteraard zaten de Kallidahin daar niet mee in aangezien ze niet liever hadden dan gelinkt te worden aan de verdwenen Eellayin. De grootste faciliteit op Polis Massa was Local Dig dat zich boven de resten van de Eellayin stad Wiyentaah bevond. Wiyentaah werd ongeveerd rond 70 BBY ontdekt en sindsdien maakten de Kallidahin grote vorderingen. Deze stad wilden de Polis Massans namelijk absoluut ontdekken.

De Polis Massans verkozen in alle anonimiteit te leven omdat – volgens sommige geleerden – hun enige motivatie het terugvinden van hun erfelijke band met de Eellayin was.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki